کد خبر 239061
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام اعلام کرد؛

استان ایلام رتبه اول تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در کشور 

استان ایلام رتبه اول تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر در کشور 

استان ایلام با تبدیل وضعیت ۴۵۰۰ نفر از ایثارگرانی که در دستگاه‌های اجرایی بصورت پیمانی و قراردادی مشغول به کار بودند، رتبه اول کشور را کسب کرد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که در بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به اجرا درآمد و در این مدت مطابق با آئین‌نامه اجرایی آن بیشتر مشمولان در دستگاه‌های مختلف تبدیل وضعیت شدند.

بنا بر گفته سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از زمان ابلاغ قانون تاکنون تعداد ۱۶۵ هزار نفر در کشور با استناد به این قانون تبدیل وضعیت شده‌اند.

البته در این مسیر تعدادی از دستگاه ها مقاومت هایی داشتند اما آنچنان که رئیس بنیاد شهید تاکید می‌کند، تقریبا تمام دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت با وجود مقاومت‌هایی که داشتند، قانون تبدیل وضعیت را انجام دادند. وی گفت: بعضی نهادها مثل شهرداری این قانون را انجام دادند، برخی شهرداری‌ها این قانون را اجرا نکردند و یا یک بخشی را اجرا و بخش دیگر را رها کردند. در این صورت باید مقام قضایی (دیوان عدالت اداری) ورود پیدا کند و از حوزه نفوذ ما مقداری خارج است.

در این میان دستگاه های مستقر در استان ایلام با تبدیل وضعیت ۴۵۰۰ نفر توانستند رتبه نخست تبدیل وضعیت ایثارگران را در کشور بدست آورند. این خبری بود که معاون مدیریت توسعه و برنامه ریزی استانداری ایلام اعلام کرد و گفت: بر اساس قوانین و مقررات ابلاغی در خصوص نحوه ساماندهی شغلی فرزندان ایثارگر شاغل، تبدیل وضعیت ۴۵۰۰ نفر از این عزیزان انجام گرفته است.

در همین زمینه جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان ایلام در گفتگویی با حیات ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجرعنوان کرد: در ۲ سال گذشته در استان ایلام یک کارگروه تشکیل دادیم برای پیگیری تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر برابر قانون بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و نزدیک به ۲۵ جلسه با حضور دستگاه های نظارتی برگزار کردیم. 

وی ادامه داد: خدا را شاکریم تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از ایثارگران شاغل در دستگاه های اجرایی بصورت پیمانی و قراردادی تبدیل وضعیت شدند و این کار بزرگی بود که به لطف خدا و تلاش ها و پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد. 

اسدی با بیان اینکه یک شورای راهبردی به ریاست استاندار تشکیل دادیم گفت: هسته پیگیری کننده این شورا نماینده استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل بنیاد شهید به عنوان دبیر، سازمان بازرسی، نهادهای نظارتی بودند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در استان ایلام همه افراد مشمول، تبدیل وضعیت شده‌اند، تاکید کرد: حدود ۹۰۰ نفر از افراد مشمول هنوز تبدیل وضعیت نشده اند که زیرمجموعه وزارت نفت هستند که با پیگیری‌های لازم و مساعدت این دستگاه این عزیزان هم تبدیل وضعیت خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در پایان با اشاره به دو رویداد مهم ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو گفت: ان‌شاءالله مردم بصیر و آگاه همانند همیشه با حضور گسترده خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان خواهند زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha