کد خبر 238972
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری «مجنون» برگزار شد/ نگاهم را از شهید زین الدین به ارث بردم

نشست خبری «مجنون» برگزار شد/ نگاهم را از شهید زین الدین به ارث بردم

نشست خبری مجنون امروز با حضور عوامل فیلم و بازیگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری فیلم سینمایی «مجنون» با حضور مهدی شامحمدی کارگردان، عباس نادران تهیه کننده، سجاد بابایی، حسام منظور، شبنم قربانی، بهزاد خلج،  محمد رشنو، افشین حسنلو بازیگران، بهزاد آقابیگی طراح لباس، بهزاد جعفری طادی طراح صحنه، علیرضا محصولی نویسنده و حمید نجفی راد تدوینگر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست عوامل فیلم‌ مجنون و اهالی رسانه به احترام خانواده شهید زین‌الدین ایستادند و تشویق کردند.

مهدی شامحمدی کارگردان این فیلم اظهار کرد: در اولین نمایش مردمی که در میدان هروی بود، از مسیریاب استفاده می‌کردم و برنامه گفت که وارد اتوبان زین الدین شوید. همانجا گفتم خدایا یعنی می‌شود پس از این فیلم ما کاری کنیم تا مردم و جوانان این شهید بزرگوار را به درستی بشناسند. ما نمی‌توانستیم برای انتخاب بازیگر به سراغ فردی برویم که مردم از او پیش زمینه ذهنی دارند و مطلب دیگر اینکه فردی انتخاب شود که هم‌رزمان شهید از این فیلم توقع دارند. سجاد رضایی در طول ۴ ماه پیش تولید حتی یک روز از تلاش برای رسیدن به فیزیک و اخلاق شهید زین الدین فروگذاری نکرد. اگر سجاد بابایی نبود فیلم ساخته نمیشد.

سجاد بابایی درباره مراحل نزدیک شدن به شخصیت شهید زین‌الدین گفت: در حضور دخترخانم آقامهدی و خواهرشان صحبت کردن سخت است. ما از روز اولی که قرار بود این فیلم را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه من هرچیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به این شهید نزدیک شوم‌.  من نگاهی را از آقامهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری. من در زمان ۳۰ روزه ده کیلو از وزنم را کم کردم و بعدتر ۳ کیلو دیگر کم کردم و تلاش کردم خللی در اجرای نقش ایجاد نکنم. 

شامحمدی در ادامه بیان کرد: من سالها مستند جنگ ساختم و به نوعی خود را در این حوزه متخصص می دانم. هیچکس اندازه من به سینمای مستند در سینمای داستانی غیرت نداشته است. من تلاش کردم تا به مستند و مستند در قالب داستانی برسیم. به طوری که مخاطب شاهد سینمای داستانی باشد اما در لحظات حس کند فیلم مستند نگاه می‌کند. ما در این فیلم شاید واقعیت را در جاهایی پس و پیش کردیم اما به حقیقت دست نزدیم. من دوست نداشتم مهدی زین‌الدین که برای این آب و خاک زحمت کشیده و سلحشورانه زیست کرده است، در این روایت پایش را روی زمین بکشد.

شبنم قربانی افزود:  خوشحالم و افتخار میکنم که نقش همسر شهید زین الدین را بازی کردم. پرداختن به این وجه از زندگی شهدا بسیار  مهم است زیرا این زنان به دلیل آرمان‌هایی که داشتند از خیلی از چیزها گذشتند و همسران خود را به جبهه فرستادند. امیدوارم از پس این نقش برآمده باشم زیرا دینی بر گردن من بود.

عباس نادران گفت: هوانیروز ارتش نمی‌خواست که این فیلم ساخته شود این جزو عملیات‌هایی بود که بسیار مهم بود. ما چهار ماه منتظر بودیم که به ما هلیکوپتر داده شود. این فیلم یادگار شهید حاج قاسم سلیمانی است به این دلیل که دو سال قبل از شهادت خود به منزل شهید زین الدین که رفته بودند مادر شهید گله کرده بود که شما همرزم پسرم بودید برای پسرم فیلمی ساخته نشده است و در همان ایام نوروز ما را به سازمان اوج کشاندند تا فیلمی راجع به شهید زین الدین بسازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha