کد خبر 238937
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

نشست خبری فیلم «آپاراتچی» برگزار شد/ نمی‌گذارم ایران را از من بگیرید 

نشست خبری فیلم «آپاراتچی» برگزار شد/ نمی‌گذارم ایران را از من بگیرید 

نشست خبری فیلم «آپاراتچی» با حضور بازیگران و عوامل فیلم امروز ۱۶ بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری فیلم «آپاراتچی» با حضور علی طاهرفر (کارگردان)، سجاد نصراللهی (تهیه‌کننده)، جعفر محمدشاهی (طراح صحنه)، مسعود ملکی (مجری طرح)، بهنام تشکر، تورج الوند، رضا ناجی، حسین عابدینی، جلیل طایفی، امید مبصری، محمدولی فروتن و امین گلستانه از جمله بازیگران امروز ۱۶ بهمن‌ماه برگزار شد.

نصراللهی تهیه کننده فیلم گفت: فیلمی برگرفته از کتاب آپاراتچی است و نویسنده بعد از یکسال و نیم پژوهش کار را آغاز کرده است. سختی های مربوط به صحنه از یک طرف و از طرفی همکاری دوستان باعث شد تا بتوانیم کاری قابل قبول ارائه دهیم. 

طاهرفر کارگردان آپاراتچی بیان کرد: طایفی بنیاد سینمایی کامل است و همه کارهای پروژه ها را انجام می دهند. ما اصرار داشتیم کارگردانی از خود تبریز حضور داشته باشد. 

تورج الوند بازیگر «آپاراتچی» درباره تجربه بازی در این فیلم اظهار کرد: هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم بتوانم با گویش ترکی فیلم بازی کنم زیرا برای من سخت بود و حالا فکر می‌کنم بازی در این نقش روی پرده سینما درآمده است. همواره به استقبال نقش‌های جدید و سخت می‌روم و در این نقش‌ها، تمایل بیشتری برای بازی دارم.

جلیل طایفی کارگردان تبریزی و صاحب خاطرات شفاهی کتاب آپاراتچی، به زبان ترکی بیان کرد: من خیلی بلد نیستم صحبت کنم‌. من ۱۲۰ فیلم کار کردم و نزدیک به ۸۰ فیلم، مجوز پخش از ارشاد گرفته است.

رضا ناجی بازیگر فیلم «آپاراتچی» در ادامه افزود: جلیل طایفی ۴۵ سال در عالم هنر زحمت کشیده اما چون سواد ندارد و همیشه به زبان ترکی کار کرده، شاید خیلی مشهور نشده است. او عاشق سینماست و چندین دهه پیش که با سوپر ۸ میلی‌متری فیلم می‌ساخت، من در چند فیلم او بازی کردم.
زندگی جلیل طایفی به صورت کتاب «آپاراتچی» منتشر شده و خوشحالم که حالا این کتاب به فیلم تبدیل شده است.

حسین عابدینی دیگر بازیگر فیلم «آپاراتچی» با ذکر گلایه ایی بیان کرد: زمانی که آقای طاهرفر فیلمنامه را برای من ارسال کرد، با وجود کوتاهی نقش، به دلیل عرق آذری بودنم خواستم فیلم را بازی کنم. من جوان‌ترین بازیگری هستم که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را گرفته‌ و در ترکیه فیلم‌های مجید مجیدی طرفداران زیادی دارد. به من پیشنهاد بازی دادند و گفتند می‌توانی با پول بازی در فیلم‌های ترکیه‌ای چند سال بعد در ترکیه بخری؛ اما من گفتم که شما می‌خواهید در ترکیه به من خانه‌ای دهید و تمام ایران را از من بگیرید! بعد از ۱۵ سال کار هنری، خیلی حرف‌ها دارم؛ اما تنها این را می‌گویم که تا مرگم در ایران خواهم ماند و برای مردم ایران بازی خواهم کرد.

محمدولی فروتن بازیگر این فیلم سینمایی در ادامه گفت: کار اهالی رسانه بسیار سخت است و دستان همگی‌ شما را می‌بوسم. این فیلم ادای دینی به بچه‌هایی بود که با ۲۰۰ هزارتومان هنوز هم فیلم می‌سازد. پر واقع فیلم‌های ما باید برای مردم باشد؛ نه قشر فرهیخته.

محمد شاهی طراح صحنه گفت: من بعد از ۲۰سال فیلم ساختن و کار کردن در سینما، فیلم اولی نیستم‌. درست است که کارگردان، فیلم اولی است؛ اما عوامل دیگر فیلم اولی نیستند. بنده خلاف نظر عده‌ای معتقد هستم که فیلم‌های که برای جشنواره انتخاب می‌شوند که خوب نیستند. در هیات داوری نیز طراحی صحنه وجود ندارد و از الان می‌توانم بگویم کدام فیلم جنگی برنده طراحی صحنه می‌شود. هیچ کس هم جرات ندارد حرفی بزند.

وی افزود: فیلم‌هایی که من دیدم در جشنواره امسال بسیار ضعیف بودند و همه کسانی که درباره شهدا فیلم ساخته‌اند بدون تحقیق این کار را ساخته اند. باید جشنواره ای جدا برای فیلمهای جنگی در نظر بگیریم و بیشتر فیلم‌ها را درباره معضلات اجتماعی بسازیم.

طاهرفر کارگردان فیلم «آپاراتچی» درباره اینکه آیا فیلم شما در راستای جریانی است که با فیلم فسیل در سینما شد، گفت: اصلا دوست ندارم فیلم ما هم‌ردیف «فسیل» قرار گیرد. قصه ما از دل مردم بیرون می‌آید و هدف ما ایجاد کمدی موقعیت نبوده است. وی در ادامه افزود: فیلمسازان شهرستانی مهجور و محجوب هستند. همچنین کارگردان فیلم در ادامه نشست، متنی انتقادی به اسباب برگزاری جشنواره خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha