کد خبر 238923
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

دقت نظر و تخصص مضاعف لازمه برخورد با مجرمان یقه‌سفید است

دقت نظر و تخصص مضاعف لازمه برخورد با مجرمان یقه‌سفید است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا برخورد با مجرمان یقه سفید را نیازمند دقت نظر و تخصص مضاعف دانست.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ سردار حسین رحیمی در جلسه تدوین سند راهبردی پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه همواره باید راهبرد و افق‌های پیش رو بر اساس اصول، اعتقادات، باورها، حقایق و واقعیت‌ها و توانمندی‌های موجود تدوین و تنظیم شود، گفت: سند راهبردی باید به‌گونه‌ای تنظیم و تدوین شود که بتوان بر اساس مستندات و مولفه‌های تدوین شده در آن به اهداف پیش رو دست پیدا کرد و این سند به منزله نقشه راه حرکت به جلو باشد.

وی با تاکید براینکه بر اساس سند راهبردی باید برنامه‌ها و اهداف پیش‌رو بر اساس مستندات دقیق و کارشناسی شده رصد، تدوین و ابلاغ شود، گفت: پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نو پاست که با توجه به حساسیت و اهمیت ماموریت‌های پیش‌رو باید سند راهبردی آن به درستی تدوین، تنظیم و ابلاغ شود.

رحیمی افزود: راهبرد در حقیقت چگونگی حرکت یک مجموعه در جهت تحقق ماموریت و اهداف تعیین شده رانشان می‌دهد که می‌توانند نقش موثری در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفا کند، گفت: مهم‌ترین راهبرد پلیس امنیت اقتصادی در حقیقت تامین امنیت اقتصادی فعالان اقتصادی کشور است که در این راستا باید راهکارها و مولفه‌های لازم در حوزه‌های ایجابی و سلبی تنظیم و تدوین و ابلاغ شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید براینکه راهبرد اصلی و اساسی ما بر پایه تکیه بر مسایل ایجابی است، گفت: جلب مشارکت، همکاری و همیاری سازمان‌های دولتی، خصوصی و خصولتی و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در راستای ایجاد بستر لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی سالم و سازنده در کشور از جمله مهم‌ترین راهبردهای ما است.

وی افزود: اقدامات سلبی و مقابله‌ای در سایه اقدامات ایجابی انجام خواهد شد و تلاش ما براین است که زمینه لازم را برای تعالی، شکوفایی و رشد اقتصادی کشور با ایجاد و فراهم ساختن بستر لازم فراهم کنیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی، پیچیدگی و حساسیت و اهمیت موضوعات اقتصادی، آموزش در این مهم از جایگاه و موقعیت حساس و ویژه‌ای برخوردار است، گفت: وجود کارآگاهان زبده و متخصص در مسایل اقتصادی می‌تواند سهم عمده‌ای را در حوزه پیشگیری و مقابله‌ای با مفاسد و جرایم اقتصادی ایفا کند. در این راستا تلاش ما براین است که با راه‌اندازی دانشکده پلیس امنیت اقتصادی گام های موثر را در این حوزه برداریم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان گفت:‌ مجرمان حوزه‌های اقتصادی که به مجرمان یقه سفید معروف هستند با دانش و شناخت لازم فعالیت های مجرمانه خود را به انجام می‌رسانند، که مقابله با اینگونه مجرمان نیازمند دقت نظر و تخصص مضاعف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha