کد خبر 238804
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

شبکه برق غرب کشور پایدار است

شبکه برق غرب کشور پایدار است

در استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام به دلیل کوهستانی، سردسیری و صعب العبور بودن مسیر های خطوط انتقال برق، همواره در کمین وقوع حوادث در شبکه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای غرب، کامران منصوری معاون بهره برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب در این خصوص اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اجرای تعمیرات مکانیزه پیشگیرانه، انجام مستمر بازدیدها از شبکه و اطمینان از استحکام دکل‌های برق فشار قوی در مسیرهای مختلف مناطق صعب العبور کوهستانی و همچنین اجرای به موقع اصلاحات شبکه فشار قوی قبل از آغاز فصل بارش برف، تاب آوری شبکه در سطح شرکت را بسیار افزایش داده و این برنامه کاملاً عملیاتی، مانع بروز حوادث شبکه به هنگام بارش سنگین برف، کولاک و یخبندان در منطقه غرب کشور شده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام بیشترین میزان بارش برف نسبت به سایر استان‌های کشور را شاهد بوده است، گفت: شرکت برق منطقه‌ای غرب با وجود تجهیز گروه‌های عملیاتی و آمادگی کامل برای هرگونه بحران ناشی از برف و کولاک، خوشبختانه در این مدت، هیچ‌گونه خاموشی و قطعی ناشی از بارش برف نداشته‌ایم.

معاون بهره برداری برق غرب در پایان اظهار داشت: حتی در نواحی بسیار صعبالعبور غرب کشور، با وجود تغییرات جوی و بارش برف سنگین، خوشبختانه شرایط کاملاً پایداری داشته و با نصب دقیق اسپیسرهای بین فازی در مکان‌های مورد نیاز تمامی خطوط انتقال و فوق توزیع برق غرب، هیچ‌گونه خاموشی نداشته‌ایم.

شرایط جغرافیایی حوزه خدمت رسانی شرکت برق منطقه‌ای غرب در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام به دلیل کوهستانی، سردسیری و صعب العبور بودن مسیرها به ویژه مسیرهای خطوط انتقال برق، همواره مترصد وقوع حوادث در شبکه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha