کد خبر 238803
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

نشست وزیر خارجه عراق با سفیران برخی کشورها در بغداد

نشست وزیر خارجه عراق با سفیران برخی کشورها در بغداد

وزیر خارجه عراق نشستی را با سفیران برخی کشورها در بغداد پیرامون حمله اخیر آمریکا به غرب کشورش برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از واع، فواد حسین وزیر خارجه عراق نشستی را با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل و استرالیا در بغداد برگزار کرد.

دستور کار این نشست بررسی حمله‌های اخیر آمریکا به عراق و هدف قراردادن نیروهای امنیتی عراقی و برخی منطقه‌های غیرنظامی در منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» بود؛ حمله‌هایی که تلفات جانی و مالی چشمگیری را در پی داشت.

وزیر خارجه عراق در این نشست تاکید کرد که عراق نمی‌پذیرد دوباره به میدان تصفیه حساب میان کشورهای متخاصم مبدل شود.

فواد حسین بیان کرد: عراق محل ارسال پیام میان کشورهای متخاصم و قدرت‌نمایی آن‌ها نیست. دولت عراق مسوول حمایت از هیات‌های دیپلماتیک و مستشاران خارجی حاضر در عراق است و تعرض به آن‌ها تعرض به حاکمیت عراق و خارج از چارچوب سیاست‌های دولت شمرده می‌شود.

گفتنی است ۲ شب پیش آمریکا سلسله حمله‌هایی را علیه عراق و سوریه به انجام رساند و مدعی شد که این حمله‌ها در پاسخ به کشته و زخمی‌شدن برخی نظامیان این کشور در خاک اردن به انجام رسیده است.

روز گذشته حشد شعبی عراق نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته حمله‌های آشکار و خصمانه آمریکا به مقرهای امنیتی رسمی حشد شعبی با حمله‌های هوایی به مواضع رزمندگان قهرمان ما در شهرستان قائم در غرب عراق تکرار شد. در نتیجه این حمله ۱۶ نفر شهید شدند و ۳۶ نفر دیگر نیز زخمی شدند. این در حالی است که جستجو برای یافتن پیکر برخی افراد ناپدیدشده نیز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha