کد خبر 238795
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

نشست خبری فیلم «میرو» برگزار شد/ تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در شخصیت مادر میرو

نشست خبری فیلم «میرو» برگزار شد/ تجلی فرهنگ ایثار و شهادت در شخصیت مادر میرو

نشست خبری فیلم سینمایی «میرو» به کارگردانی حسین ریگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی حیات؛نشست خبری فیلم سینمایی «میرو» به کارگردانی حسین ریگی برگزار شد و پیمان شیرخانی نویسنده، سعید الهی تهیه‌کننده، سودابه بیضایی، امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی، ایوب افشار و مهدی دین‌محمدپور از جمله بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.

الهی تهیه کننده در ابتدا گفت: امروز در خدمت ایوب افشار هنرمند پیشکسوت سیستان و بلوچستان هستیم که اگر نبود، نمی‌توانستیم از ظرفیت این فضا استفاده کنیم.

الهی درباره تولید این اثر گفت: ایده اولیه این فیلم از سمت حسین ریگی ارائه شد و پس از آن با بنیاد شهید و بنیاد سینمایی فارابی مشارکت کردیم. سالهاست که در حوزه سینمای راهبردی نظرم را گفته ام و امروز خیلی خوشحالم که رسالت میرو فراتر از فروش گیشه است. سینمای ما باید تقویت راهبردی را مدنظر قراردهد و سیاست کلی راس هرم تولیدات آثار سینمایی است. روز اول مبنا بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود و هرچقدر جلوتر رفتیم مفاهیم دیگری نیز به آن اضافه شد. فرهنگ ایثار و شهادت در وجود شخصیت مادر تجلی می یابد که فرزندش را راهی جبهه میکند. 

تهیه کننده افزود: استان سیستان و بلوچستان زوایای پنهانی داشته و تلاش کردیم زوایای آن را به درستی نشان بدهیم.
فیلم «میرو» اثر متفاوتی در حوزه سیستان و بلوچستان است‌. این استان، همواره منطقه‌ای محروم قلمداد شده و همین قضیه باعث شده فقط از جنبه محرومیت به آن توجه شود. از نظرم، سیستان و بلوچستان یک بغض فروخورده است، استان سیستان و بلوچستان ظرایف پنهانی دارد که ما تلاش کردیم آن‌ها را به تصویر بکشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پیش بینی فروش فیلم «میرو» در گیشه اظهار داشت: کودکان و نوجوان همواره برایم مهم بوده؛ چرا که این‌ها آیندگان این مرز و بوم هستند. ژانر کودک و نوجوان همه جا دنیا، غیر از هالیوود، گیشه پرفروشی ندارد. البته در کشورهای دیگر از این ژانر حمایت می‌کنند و آثاری از دست، نیازمند حمایت است.

نویسنده اثر گفت: جنگ نیز روی شخصیتهای فیلمها موثر است و میرو برآیند این دو بود.

همچنین حسین ریگی کارگردان فیلم «میرو» اشاره کرد: بنیاد سینمایی فارابی از فیلم‌های کودک و نوجوان حمایت می‌کند؛ اما مهم‌ترین حامی و پارتی من دعای مادرم است که امروز هم در نشست حضور دارد.

بیضایی بازیگر میرو گفت: شخصیت مادر برای طی مسیر در فیلم بسیار مهم بود. برای رسیدن به لهجه شخصیت مادر میرو زمان کمی داشتم. در این مسیر آقای افشار بسیار به من کمک کرد. 

ایوب افشار بازیگر دیگر فیلم گفت: همیشه زمانی که صحبت از بلوچ میشد فردی تصور میشد که دستاری بر سر دارد و تفنگی بر دوش دارد و در بیابان می چرخد اما ما هم هنرمند هستیم. ما دیر به صحنه آمدیم؛ اما به کمک حسین ریگی درست آمدیم. خوشحال هستم که ما بلوچها درست به این هنر وارد شدیم. ما نمی‌گویم در سیستان و بلوچستان  قاچاقچی نیست، اما همه‌ این خطه، این نیست. از قبل انقلاب تا کنون فیلم‌هایی که در این منطقه ساخته می‌شدند، تصور غلطی به مردم نشان می‌دادند. «میرو» اولین فیلمی است که واقعیت بلوچ را به تصویر کشید.

حمید ابراهیمی بازیگر فیلم «میرو» اظهار کرد: سال‌هاست در تئاتر دفاع مقدس کارهای زیادی انجام میدهم و از آن جایی که نقش‌های منفی زیادی بازی کرده‌ام، بازی کاراکتر مثبت در «میرو» برای خودم هم، به منزله یک امتحان بود، بنابراین این نقش را پذیرفتم.

الهی تهیه کننده فیلم، درباره محرومیت این منطقه گفت: استان سیستان بلوچستان بسیار پهناور است اما فیلم «میرو» اکنون در جشنواره فیلم فجر، تنها در دو سالن این منطقه نمایش داده می‌شود.هدف اصلی فیلم آموزش غیرتمندی به جوانان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha