کد خبر 238791
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

تهیه کننده دست ناپیدا در گفتگو با حیات:

مشارکت 51 درصدی بنیادشهید در دست ناپیدا/ نگاه بنیادشهید به سینما، رسانه تفننی نیست

مشارکت 51 درصدی بنیادشهید در دست ناپیدا/ نگاه بنیادشهید به سینما، رسانه تفننی نیست

تهیه کننده دست ناپیدا گفت: باتوجه به اینکه آنهایی که فکر می‌کنند سینما فقط تفنن است؛ حاضر نیستند در سینما کار ارزشی بکنند. بنیاد شهید بدون نگاه اینچنینی وارد عمل شد و در ساخت فیلم مشارکت کرد.

سیدسعید سیدزاده، تهیه کننده فیلم دست ناپیدا، در گفتگو با حیات، با اشاره به سرمایه گذاری بنیاد شهید برای ساخت دست ناپیدا عنوان کرد: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد فرهنگی، یک حرکت فرهنگی را آغاز کردند و من از آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: شما الان می‌دانید که فیلم هایی که بحث فرهنگ می‌کنند باتوجه به اینکه آنهایی که فکر می‌کنند سینما فقط تفنن است؛ حاضر نیستند در سینما کار ارزشی بکنند. بنیاد شهید بدون نگاه اینچنینی وارد عمل شد مشارکت کرد و بضاعتش در حد توانش بود و می‌خواست در این کار شریک شود و این کار را با 51 درصد مشارکت شروع کرد.

تهیه کننده فیلم دست ناپیدا با اشاره به سرمایه گذاران فیلم، عنوان کرد: ما توانستیم این کار را شروع بکنیم؛ بنیاد فارابی 25 درصد ورود کرد، شرکت توسعه اقتصاد آتیه هنر 10 درصد مشارکت کرد که 14 درصد هم خود بنده بودم.

وی ادامه داد: پیش از این فیلم «به کودکان شلیک نکنید»، فیلمی بود که شرایط ساختش فراهم نشد و به زودی امیدوارم که بتوانم کارش را شروع کنم.

سیدزاده اظهار کرد: این فیلم که در حوزه مقاومت است و درباره سقوط صدام، ورود داعش و حضور آمریکا در عراق است.

وی در واکنش به خبر کپی بودن فیلمنامه دست ناپیدا گفت: یک مطلبی است که می‌گویند این فیلم بر اساس کتاب حوض خون نوشته شده است که باید بگویم اینگونه نیست. کتاب حوض خون زمانی منتشر شد که فیلمنامه ما آماده بود و ما زمانی نویسنده را دیدیم که برای انتخاب بازیگر دست ناپیدا مشغول بودیم.

تهیه کننده دست ناپیدا افزود: با بیان اینکه این فیلم از کتاب حوض خون نوشته نشده است، تشریح کرد: این دیدار هم اتفاقی بود و به واسطه دوستان در اندیمشک با نویسنده دیدار کردیم. آنها از دیدار ما خوشحال شدند و اما گله‌مند بودند از اینکه نویسنده کتاب هستند و کتاب را به مرحله نگارش رساندند ولی الان در محل اصلی حوض خون راهشان نمی‌دهند. ما درباره این موضوع صحبت کردیم. آنها هم از فیلم ما با خبر بودند و مخالفتی نداشتند و حرفی که این افراد مطرح کردند، سوال برانگیز بود و من هم اگر ادامه می‌دادم فضای جلسه متشنج می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha