کد خبر 238751
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

خدمات بستری و درمان سرپایی شیر خوارگان و کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی به صورت رایگان/ تدوین ۵۷ بسته درمانی برای بیماران خاص

خدمات بستری و درمان سرپایی شیر خوارگان و کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی به صورت رایگان/ تدوین ۵۷ بسته درمانی برای بیماران خاص

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون تعداد تخت های مراقبت ویژه کودکان به ۱۰۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: خدمات بستری و درمان سرپایی شیر خوارگان و کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی به صورت رایگان شده است. این کار به نونی سرمایه گذاری است.  تعداد تخت های مراقبت ویژه کودکان به ۱۰۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اکنون حدود ۳۰۰۰ تخت مراقبت های ویژه در سراسر کشور راه اندازی شده است. درمان بیماری هپاتیت سی تحت پوشش قرار گرفته شده و ۲۶ هزار بیمار شناسایی و درمان شده اند. پیش بینی شده ۸۰ هزار نفر دیگر مبتلا به بیماری هپاتیت سی هستند.

وی افزود: اکنون بستری ۳۳ میلیون نفر در قالب نظام ارجاع رایگان است و درمان سه دهک اول، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز ارائه خدمات شان، رایگان خواهد بود.

کریمی ادامه داد: اکنون عمدتا بیماری های تنفسی آنفولانزا است وتعدادی هم بستری پیدا می کند و مشکل خاصی نیست.

وی افزود: الان ۱۲۶ مرکز درمان ناباروری سطح سه و ۸۷ مرکز سطح دو در سراسر کشور داریم. بسته ناباروری حدود ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. اکنون ۹۰ تخت توانبخشی در کشور داریم که طی چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد همچنین ۵۳ مرکز دندان پزشکی راه اندازی شده است.

کریمی با اشاره به اینکه در این دوره ۱۳۷۰دستگاه دیالیز برای بیماران بکار گرفته شده است، ادامه داد:  خدمات هوم کر در حال آماده سازی است و خدمات متنوعی در این بسته درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمار بین المللی در سال گذشته برای درمان به کشور سفر کرده اند واکنون ۲۹۰ مرکز مجوز ارئه خدمات درمانی به گردشگران سلامت را اخذ کرده اند. در سال گذشته یک میلیارد دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

معاون درمان تاکید کرد: بر اثر وقوع حریق بیمارستان گاندی، حدود ۹۳ بیمار کمتر از دو ساعت منتقل شد و این حادثه  هیچ تلفات جانی و مصدومی نداشته است.
 
وی افزود: الان ۳۵۰ بیمارستان با عمر بالای ۲۵ سال در کشور داریم. الان ۲۰۰ بیمارستان با رفع نواقص پروانه دار شده و ۱۰۰ بیمارستان هنوز پروانه ندارند که مرکز درمانی گاندی نیز جز همین بیمارستان ها است. بیمارستان های  فاقد پروانه اعتبار بخشی شده اما برای صدور گواهی باید پروانه را کسب کنند. برای بیمارستان گاندی که فاقد پروانه بوده در دادستانی پرونده تشکیل شده است. بیمارستان های ناایمن بین ۶تا ۱۲ ماه مهلت داده شده تا نواقص ایمنی را بر طرف کنند.

کریمی اضافه کرد: در قانون پنج ساله دولت مکلف است که موارد ایمن سازی را بر طرف کند. اکنون بیمارستان های نا ایمن در حال ساخت ساحتمان های جایگزین است و بر اساس توافق با سازمان آتش نشانی، ایمن سازی در سه مرحله باید انجام شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری ۴۰۳۸ مرکز درمانی غیر مجازی پلمب شده است. درمان اتباع غیر مجاز حدود هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت هزینه در بر خواهد داشت.

وی افزود: الان ۱۳ هزار میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی طلب داربم و صندوق های بیمه گر اسناد را به دلیل آمار  تحویل نمی دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: اکنون ۵۷ بسته درمانی برای بیماران خاص تدوین و بالغ بر ۱۰۰ بیماری، خدمات شان تحت پوشش بیمه قرار گرفته شده است.  در این دو سال، ۱۶ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی و مراکز درمانی تجهیز شده است و ۷۰۰۰ تخت دیگر در شرف افتتاح است.

کریمی ادامه داد: اکنون دو هزار کودک به صورت رایگان کاشت حلزون انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha