کد خبر 238745
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آخرین تحولات غزه در جریان مذاکرات آتش‌بس

آخرین تحولات غزه در جریان مذاکرات آتش‌بس

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه چهارم فوریه اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۵۶۲ نظامی صهیونیست کشته و ۲۸۱۵ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل حیات، با گذشت 4 ماه از آغاز جنگ در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه چهارم فوریه) اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۵۶۲ نظامی صهیونیست کشته و ۲۸۱۵ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. بر اساس گزارش وبگاه اینترنتی وابسته به وزارت جنگ اسرائیل، از میان نظامیان زخمی‌ ۱۶۵۸ نفر جراحت جزئی و ۷۲۸ نفر زخمی‌های متوسط دارند. همچنین حال ۴۲۹ مجروح دیگر هم وخیم است.

این آمار در حالی از سوی تل‌آویو اعلام می‌شود که بمباران‌های هوایی و حمله زمینی اسرائیل علیه نوار غزه وارد صد و بیست و یکمین روز خود شده است؛ تداوم جنگ منجر به شهادت ۲۷۲۳۸ فلسطینی و مجروح شدن ۶۶۴۵۲ تن دیگر از آغاز درگیری‌ها شد.

صهیونیست‌ها در جریان مذاکره نیز حملات را تشدید می‌کنند

گزارش‌های بیشتری که توسط رسانه‌های فلسطینی از شهر غزه و شمال نوار غزه منتشر می‌شود حاکی از آن است که حملات هوایی و توپخانه‌ای مجدد به بخش شرقی شهر در محله شجایا شدت گرفته است. همچنین در بخش غربی شهر غزه نیز چندین پهپاد تهاجمی وجود دارد که به سمت مردم و هرگونه شی متحرکی تیراندازی می‌کنند.

وزارت بهداشت غزه می گوید حداقل 92 نفر از جمله دو دختر جوان در طول شبانه‌روز گذشته در شهر رفح -در جنوب نوار غزه- یعنی جایی که آوارگاندر آن پناه گرفته اند، کشته شدند. علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد تهاجم زمینی احتمالی اسرائیل به رفح در روزهای اخیر افزایش یافته است.

همچنین آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل نیز صبح امروز اعلام کرده است که در بحبوحه بمباران بی‌امان غزه، دسترسی به آب سالم برای آوارگان غزه به شدت محدود شده است. حساب کاربری رسمی UNRWA در شبکه اجتماعی X -توئیتر سابق- نوشت: «بحران بشردوستانه که با قطع  ارسال کمک‌های محدود و تخریب زیرساخت‌ها در غزه شدت گرفته، هزاران نفر از افراد آسیب‌پذیر را در معرض خطر بیماری قرار می‌دهد.»

در همین حال، نیروهای اسرائیلی به حملات تقریباً روزانه خود در سراسر کرانه باختری اشغالی نیز ادامه می‌دهند.  به گزارش آژانس خبری فلسطینی وفا، ارتش اسرائیل شب گذشته با یورش به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختیر دو مرد جوان را در  اطراف رام الله دستگیر کرده است. منابع محلی به این خبرگزاری گفتند که عمار محمد عبدالفتاح علوی در جریان یورش به خانه ای در روستای جفنا در شمال رام الله، و تحریر محمود زید عریشه  در اردوگاه آوارگان جالازون دستگیر شدند. این آژانس خبری همچنین گزارش داد که سربازان به چندین خانه دیگر نیز در این کمپ آوارگان یورش بردند و آنها را بازرسی کردند.

بر اساس گزارش‌های هانی محمود، خبرنگار الجزیره از گذرگاه رفح، بسیاری از آوارگان فلسطینی در این گذرگاه مرزی امیدوار هستند تا مذاکرات صلحی که در قاهره، دوحه و پاریس در جریان است به نتیجه برسد تا آن‌ها شاهد فروکش کردن شعله‌های جنگ باشند، اما وضعیت میدانی در غزه حاکی از آن است که با وجود گفتگوها در مورد توافق احتمالی آتش‌بس، تاکنون وضعیت بدتر شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که با وجود وخیم‌تر شدن بحران انسانی در جنوب غزه، آوارگانی که می‌دانند در صورت ترک غزه احتمال بازگشت‌شان به وطن بسیار پایین است نمی‌خواهند از رفح عبور کنند؛ چرا که از جابجایی دائمی می‌ترسند.

پاسخ نیروهای مقاومت

با تداوم حملات جنگنده‌ها و نظامیان اسرائیلی، نیروهای مقاومت فلسطین از جمله گردان‌های القسام مقابله با اشغالگران را در بیش از یک محور در نوار غزه تقویت کرده و همچنان از ارتش اسرائیل تلفات می‌گیرند؛ به‌طوری که محافل رسانه‌ای تل‌آویو می‌گویند آمار تلفات اصلی بسیار بیشتر از تعداد اعلام‌شده است.

از طرف دیگر، حوثی‌های یمن نیز که در چند هفته اخیر به خاطر تلاش‌هایشان در جهت حمایت از مقاومت فلسطین در دریای سرخ توسط نیروهای انگلیسی و آمریکایی هدف قرار گرفته‌اند، شب گذشته اعلام کرده‌اند که  حملات هوایی ایالات متحده و بریتانیا آن‌ها را منصرف نمی کند. آن‌ها همچنین قول داده‌اند که آمریکایی‌ها به‌زودی پاسخ تجاوزهای ‌شان به مواضع محور مقاومت را در دریای سرخ دریافت خواهند کرد.

یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی‌ها شب گذشته در پستی در حساب شبکه اجتماعی خود نوشت: در مجموع 48 نقطه مرتبط با نیروهای یمنی شب گذشته توسط نیروهای آمریکایی مورد اصابت قرار گرفته‌اند، اما این حملات ما را از موضع مان در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه منصرف نخواهد کرد.

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی و به نقل از مقام نظامی اسرائیلی سرهنگ آوی پانوف نوشت که تعداد کشته‌ها و مجروحان در ارتش اسرائیل، بیشتر از تلفات چهار دهه اخیر است؛ نظامیان ارتش اسرائیل در اثر مواد منفجره استفاده‌شده توسط حماس در میدان نبرد، دست و پای خود را از دست می‌دهند و از ناحیه چشم و صورت آسیب می‌بینند.

طبق آمار اعلامی ارتش رژیم اسرائیل تعداد مجروحان از آغاز عملیات زمینی در نوار غزه در ۲۷ اکتبر به ۱۲۹۶ نفر رسیده که ۶۰۲ مورد جراحت جزئی و ۴۳۰ مورد هم زخم‌های متوسط ​​دارند؛ در حالی که وضعیت ۲۶۴ نظامی دیگر وخیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha