کد خبر 238738
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

افتتاح دبیرستان ۱۵ کلاسه از محل اعتبارات سفر رهبری در بجنورد

افتتاح دبیرستان ۱۵ کلاسه از محل اعتبارات سفر رهبری در بجنورد

دبیرستان ۱۵ کلاسه عصمت در مقطع متوسطه دوم در شهرتان بجنورد خراسان شمالی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: ساخت این دبیرستان چند سال به تاخیر افتاده بود و با جذب اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به پایان رسید. برای ساخت این مدرسه ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

امین فلاح گفت: این مدرسه یکی از پروژه‌های فاخر است که حدود ۴۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد و تمام فضاهای مورد نیاز از جمله آزمایشگاه، کارگاه، سالن آمفی‌تئاتر، نمازخانه و ... در آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: فضای آموزشی این پروژه از مهر ماه امسال مورد استفاده قرار گرفت و اکنون که به‌طور کامل تکمیل شده است، ۵۵۰ نفر دانش‌آموز دختر در رشته‌های انسانی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی دارد.

فلاح در ادامه، به پروژه‌های دهه فجر اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۱ پروژه با ۲۹ کلاس درس افتتاح خواهد شد. برای افتتاح این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: امسال ۳۹ پروژه با ۱۸۹ کلاس درس تحویل دانش‌آموزان شده است.

وی با اشاره به اینکه در این استان ۱۱.۲ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی‌اند، اظهار کرد: ۳.۶ درصد مدارس در این استان نیازمند مقاوم‌سازی و ۷.۲ درصد نیز فرسوده و نیازمند بازسازی‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی افزود: ۸۲ پروژه با ۳۵۳ کلاس درس در دست اجراست که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است. همچنین امسال ۱۹ پروژه جدید شروع و اعتبار آن جذب شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha