کد خبر 238603
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در عمق سوریه

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «خراب الجیر» در عمق سوریه

مقاومت اسلامی عراق عصر امروز (شنبه) از حمله نیروهای مقاومت به یک پایگاه دیگر اشغالگران آمریکایی این بار در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ از رسانه‌های عراق، در بیانیه مقاومت اسلامی عراق در این باره آمده‌است: مجاهدین مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکا در عراق و منطقه و در پاسخ به قتل عام رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در غزه، امروز شنبه ۳/۲/۲۰۲۴ پایگاه خراب الجیر در عمق سوریه را هدف قرار دادند.

در این بیانیه اعلام شده‌است که حمله به پایگاه خراب الجیر با چند فروند پهپاد انجام شد.

این گروه مقاومت در ادامه بر تداوم حملات و عملیات‌ خود علیه مواضع آمریکا در منطقه تاکید کرد.

مقاومت اسلامی عراق از صبح امروز تاکنون سه پایگاه «عین الاسد» و «حریر» در عراق و همچنین پایگاه «خراب الجیر» را در عمق خاک سوریه در واکنش به تجاوزات آمریکا به مناطقی در 2 کشور، هدف حملات خود قرار داده‌است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تایید حمله آمریکا به غرب کشور خود، تصریح کرد که این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌است.

دولت عراق نیز در واکنش به حملات امروز آمریکا به مناطقی در غرب این کشور، تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی از ماموریت و اختیارات محول شده به آن، فراتر رفته و به تهدیدی برای امنیت و ثبات عراق تبدیل شده‌است.

در همین راستا، وزارت کشور عراق نیز بعد از ظهر امروز اعلام کرد که در اعتراض به تجاوزات آمریکا به خاک این کشور، کاردار سفارت واشنگتن در بغداد را احضار کرده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha