کد خبر 238543
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان

استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان

رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در نشست خبری گفت: اولین فاز استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، جعفر جندقی رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز و در نشست خبری گفت: اولین فاز استفاده از فن‌آوری‌های هسته‌ای در پیشگیری از بیماری‌های حشرات و جوندگان در هفته جاری در یکی از استان‌های کشور با ایجاد آزمایشگاه اولیه اجرایی می‌شود.

وی افزود: در شش ماهه اول امسال، دو میلیون و ۳۹۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد نظارت قرار گرفته و بیش از ۳۵ هزار مرکز نیز به مراجع قضایی معرفی شدند و مردم در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: عوارض زیان آور بنزین از طریق این برخط هوشمند اندازه گیری می شوند و بزودی در جایگاه های پمپ بنزین نصب می شود.

وی اضافه کرد: در بحث هوشمند سازی، با روش های مختلفی در سایت های مرکز هوشمند سازی را انجام می دهیم تا کاهش زباله های بیمارستانی را داشته باشیم و اکنون در گیلان، مشهد، آذربایجان شرقی و غربی در حال انجام است و این بصورت آزمایشی انجام می شود.

جندقی ادامه داد: ابزاری برای تشخیص تقلبات زعفران، گلاب و عسل از طریق هوش مصنوعی تقلبی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می شود و شرکت های دانش بنیان بزودی این ابزار را تولید می کنند.

در ادامه مراسم مصلحی مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت گفت: نتایج آخرین پیمایش انجام شده در کشور اعلام نشده است اما به طور کلی میزان اختلالات سلامت روان در ایران کمتر از ۳۰ درصد است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت در خصوص آمار خودکشی و افسردگی گفت: بیشترین آمار خودکشی مربوط به کشورهای اسکاندیناموی و ژاپن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha