کد خبر 238524
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

جایزه «داستان‌نویسی سیمین» فراخوان داد

جایزه «داستان‌نویسی سیمین» فراخوان داد

فراخوان پنجمین دوره جایزه «داستانویسی سیمین» با هدف شناسایی و حمایت از داستان‌نویسان جوان و حمایت از نوقلمان منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سیدمحمدحسین حسینی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری راوی با تبیین اهدافِ کلی جایزه ادبی «سیمین» گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حمایت از استعدادهای داستان‌نویسی، تجلیل از بانوی بزرگ داستانویسی ایران سیمین دانشور و تشویقِ استعدادهای نوظهور نویسندگی و انگیزه‌بخشی به نوقلمان ازجمله اهداف این جشنواره است.

دبیر  این جایزه ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند داستان خود را با موضوع آزاد و بدون هیچ محدودیتِ موضوعیِ خاصی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

براساس گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری راوی، شرایط شرکت در این جشنواره به شرح زیر است:

 - شرکت‌کنندگان به لحاظِ موضوعی کاملا آزاد بوده و جشنواره بدون هیچ‌گونه محدودیت موضوعی‌ است.
 
- از هر نفر فقط یک داستان پذیرفته می‌شود.

- داستان نباید کمتر از ۱۰۰۰ و بیشتر از ۴۰۰۰ کلمه باشد.

- داستان صرفا برای جایزه‌ ادبی سیمین ارسال شده باشد. (داستان‌هایی که چاپ شده‌اند یا برای دیگر مسابقات ارسال شده‌اند در لیست بررسی قرار نمی‌گیرند.)

- آثاری پذیرفته می‌شوند که تاکنون به صورتِ کتابِ چاپی منتشر نشده و در هیچ جشنواره‌ای حائزِ رتبه نشده باشند. در بررسی اولیه چنانچه نامِ اثری در فهرست‌نویسی فیپا موجود و یا در جشنواره‌ای حائزِ رتبه شده باشد، ضمنِ اطلاع به مؤلف، حذف خواهد شد.

نحوه‌ ارسال آثار:

علاقه‌مندان باید آثارشان را به‌شکلِ پی‌دی‌اف با فونتِ نازنین، شماره‌ ۱۶، در وب‌سایت راوی به نشانی www.ravi-inst.com بارگذاری کنند. (نام، مشخصات و راه‌های ارتباطی با شما را در فرم مخصوص ارسال کنند.)

نحوه‌ انتخابِ آثار:

- در مرحله‌ نخست آثار رسیده توسطِ ساجده اسدی کارشناس ارشد ادبیات بررسی می‌شود.

- آثار ارسالی که به لحاظ رعایت شرایط اولیه مورد تایید قرار گیرد در مرحله بعد توسط هیئت داوران شامل: سودابه فرضی‌پور داستانویس و منتقد، سعیده اسداللهی مدرس دانشگاه، شهرام احمدزاده مدرس دانشگاه، مهدیه کوهی‌کار  داستانویس و سیدمحمدحسین حسینی  منتقد و داستانویس مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

- علاقه‌مندان تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ فرصت دارند تا آثار خود را در وب‌سایت جایزه بارگذاری کنند. 

بر اساس این گزارش اواسط فروردین ۱۴۰۳ آثار منتخب مرحله اول اعلام می‌شوند و آثار برگزیده نیز  در مراسم پایانی در هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ همزان با بزرگداشت سیمین دانشور معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha