کد خبر 238435
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

رایزنی رهبران حماس و جهاد اسلامی درباره پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه

رایزنی رهبران حماس و جهاد اسلامی درباره پیشنهاد جدید آتش‌بس در غزه

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه با یکدیگر پیرامون تحولات غزه و پیشنهاد پاریس مربوط به برقراری آتش‌بس در نوار غزه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این تماس تلفنی تاکید کردند پیشنهاد جدید پیرامون آتش‌بس در نوار غزه باید با این رویکرد بررسی شود که هرگونه مذاکره منجر به پایان کامل تجاوز شود.

آن دو گفتند مذاکرات باید به عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی به خارج از نوار غزه منجر شود.

هنیه و النخاله افزودند مذاکرات باید به لغو محاصره غزه، بازسازی آن، انتقال تمامی نیازهای زندگی و انجام یک توافق تبادل یکپارچه منتهی شود.

رهبران حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند پایداری ملت فلسطین، شجاعت مقاومت و آنچه مردم در قدس و کرانه باختری در معرض آن قرار دارند، آزادی، بازگشت و استقلال را برای ملت فلسطین به ارمغان خواهد آورد.

پیشتر رئیس دفتر سیاسی حماس گفت این جنبش پیشنهادی را که درباره آتش‌بس در نشست پاریس مطرح شد، دریافت کرده و در حال بررسی و ارائه پاسخ به آن است.

هنیه گفت: مبنای پاسخ ما به این پیشنهاد اولویت دادن به توقف تجاوزات وحشیانه و خروج کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه است.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از یک مسوول بلندپایه در جنبش حماس گزارش کرد پیشنهاد پاریس برای آتش‌بس مطرح شده است، شامل ۳ مرحله است.

رویترز به نقل از این منبع گزارش کرد براساس این پیشنهاد پاریس در مرحله اول غیرنظامیان اعم از زنان، کودکان، افراد پیر و بیماران آزاد می‌شوند. در مرحله دوم تمامی نیروهای نظامی آزاد می‌شوند. در مرحله سوم نیز اجساد کشته‌ها تحویل داده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha