کد خبر 238377
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

قیمت سکه و طلا در آستانه ریزش/ حباب سکه تخلیه شد

قیمت سکه و طلا در آستانه ریزش/ حباب سکه تخلیه شد

قیمت سکه و طلا به سمت کاهش حرکت می دهد. این خبری است که ابراهیم محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه داد و ریزش قیمت ها را محتمل دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت سکه و طلا چند روزی است از تب و تاب افتاده و به نظر می رسد حرکت نزولی آن آغاز شده است. 

ابراهیم محمدولی، کارشناس بازار سکه و طلا در این زمینه گفت: انتشار اوراق ۳۰ درصدی به عنوان یکی از سیاست های بانک مرکزی برای کاهش التهاب بازار، موثر افتاده است. 

کاهش تقاضای سکه و طلا در بازار

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر نسبت به پارسال حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش تقاضا برای خرید طلا را داشته‌ایم.

ابراهیم محمدولی با بیان اینکه سیاست های بانک مرکزی برای کاهش التهاب بازار موثر افتاده است، ادامه داد: خبر ضرب سکه جدید بدون تاریخ، انتشار اوراق سپرده خاص با نرخ ۳۰ درصد، حراج شمش طلا و انضباط بخشی به بازار موجب شده در روزهای اخیر شاهد کاهش التهاب و قیمت سکه و طلا در بازار باشیم. 

حباب سکه تخلیه شد

محمدولی در پاسخ به این پرسش که یک اتفاق جدیدی را در بازار سکه شاهد هستیم که حباب سکه با وجود افزایش قیمت‌ها اما کم می‌شود، اما تا قبل از این، با افزایش قیمت سکه، حباب سکه هم بزرگ‌تر می‌شد، دلیل این موضوع چیست؟ گفت: حباب سکه کاذب است. اصلا چرا ما باید این‌قدر حباب داشته باشیم که تخلیه شود. این سوالی است که من همیشه دارم که سکه‌ای که نهایتا ۱۵۰ هزار تومان هزینه ضرب آن است، چرا باید ۵ یا ۶ میلیون تومان حباب داشته باشد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته خیلی در حباب سکه افزایشی نداشتیم که یک بخشی از آن به کاهش تقاضا برمی‌گردد.

ریزش قیمت سکه محتمل است

محمدولی گفت: بخش مهمی از این افزایش قیمت‌ سکه و طلا، به دلیل نوسانات بازار ارز در داخل کشور بود. البته با افزایش قیمت اونس جهانی هم روبه‌رو بودیم، ولی نسبت به افزایش جهانی، در بازار داخلی میزان افزایش قیمت طلا بیشتر بود. البته با سیاست های جدید بانک مرکزی شاهد کاهش قیمت در هفته اخیر بودیم و اگر این سیاست ها ادامه پیدا کند قطعا قیمت سکه و طلا به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت. 

وی افزود: دلیل این موضوع هم این بود که با توجه به شرایط بازار، نوسانات افزایش بازار ارز باعث شد که یک مقداری بازارهای داخلی نسبت به افزایش اونس جهانی بیشتر تغییر پیدا کند.

قیمت‌ها دوباره به قبل بازمی‌گردد؟

محمدولی تصریح کرد: در حال حاضر التهابی در بازار از لحاظ این‌که افزایش قیمتی وجود داشته باشد و تقاضا هم تحت‌تاثیر قرار گرفته باشد، وجود ندارد و بازار روال عادی را طی می‌کند.

وی با بیان این‌که برخی از ما سوال می‌کند که قیمت‌ها کاهشی می‌شود یا خیر؟ عنوان کرد: به اعتقاد من به دلیل این‌که یک ماه گذشته قیمت‌ها تثبیت شده و افزایش قیمت‌ها بیشتر بوده، احتمال نوسانات کاهشی وجود دارد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha