کد خبر 238350
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰

یاد داریوش مهرجویی نشست خبری «دو روز دیرتر» را با یک دقیقه سکوت برگزار کرد

یاد داریوش مهرجویی نشست خبری «دو روز دیرتر» را با یک دقیقه سکوت برگزار کرد

نشست خبری «دو روز دیرتر» با حضور کارگردان، تهیه کننده و طراح صحنه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری «دو روز دیرتر» با حضور کارگردان، تهیه کننده و طراح صحنه برگزار شد.

محسن شیرازی تهیه کننده فیلم در ابتدا گفت: یکسال و نیم پیش قصه فیلم شکل گرفت اما کمی سیاهتر بود و رگه های سیاسی داشت اما بعدها کمی تغییر کرد. حمید اکبری تجربه زیست نزدیکی با جامعه دارد و به دغدغه های جامعه آشنایی دارد. رصد و شناسایی چالشهای اجتماعی بسیار مهم است و آنچه نمایان شد اینکه روایت فتح عزمی جدی برای اینکار خواهد داشت و در سینمای اجتماعی ادامه دار خواهد بود.

نعیمی کارگران فیلم در ادامه افزود: به دلیل ضایعه بزرگ قتل آقای مهرجویی و همسرشان بیشتر دلم میخواهد به احترام روح بزرگ ایشان ادای احترام کرده و برای روح ایشان یک دقیقه سکوت کنیم. مرگ ایشان بسیار تلخ بود و امیدوارم بتوانیم از بزرگان سینما حراست کنیم. آنچه همواره در فیلمسازی برایم مهم است، مسیر تجربی در عرصه سینمای حرفه ای است تا به شکل سالنی با مردم ارتباط برقرار کند. من در گونه های متفاوتی فیلم ساخته ام اما بر اساس تجربه باید بگویم جامعه ما در شرایطی به سر می برد که گونه جذاب کمدی رمانتیک در آن گم شده است. این گونه برای خودم همیشه جذاب بوده است. در این فیلم سعی کردم حفظ تعادل قصه، زمینه های اجتماعی را نیز به قصه اضافه کنم. پرداختن به مسایل اجتماعی در میان خانواده های متوسط با نگاهی صمیمی و گرم اهمیت داشته است. دقت کردیم دو جوان که در جامعه امروز به دنبال خوشبختی و موفقیت هستند در ارتباط با جامعه و خانواده شکل به شما ملموسی نشان دهیم. سینا مهراد و پردیس احمدیه در خارج از کشور هستند و تدوینگرمان نیز مشغولیت کاری داشته و فرهاد آییش نیز اجرای تیاتر داشته است بخاطر آن کمی بعد از اکران فیلم رفتند. بحرانهای اقتصادی در تصمیم گیری زوجها تعیین کننده شده و در مرحله فرزند پروری نیز به همین گونه است. این دغدغه و نگرانی در همه زوجها وجود دارد و سعی کردیم به شکل صادقانه آن را به نمایش بگذاریم.

محسن غلامی طراح صحنه فیلم افزود: مقوله طراحی صحنه همیشه برای تولید و تهیه کننده بار مالی زیادی دارد. با توجه به شرایط اقتصادی و تهیه کردن فیلمی با این تعدد لوکیشن، برای تهیه کننده ما بسیار سخت بود اینکه هم به فکر گرافیک فیلم باشیم و هم به فیلمنامه کمک کنیم باید جمع بندی میشد که فیلم دارای زنگ و لعابی بشود تا هم بازیگر در آن ایفای نقش کند هم فضا سازی انجام شود . همه لوکیشن‌ها خالی و مخروبه بود. جاهایی را رنگ آمیزی کرده و لوکیشن اصلی را در طول شبانه روز آماده کردیم.

ادامه دارد ..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha