کد خبر 238263
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

روسیه :۲۰ موشک اوکراین بر فراز دریای سیاه و کریمه منهدم شد

روسیه :۲۰ موشک اوکراین بر فراز دریای سیاه و کریمه منهدم شد

روسیه چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲۰ موشک اوکراین را بر فراز دریای سیاه و شبه‌جزیره کریمه منهدم کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر گفت که بقایای یک موشک منهدم‌شده در نزدیکی منطقه «لیوبیموفکا» در شهر سواستوپول به زمین برخورد کرد.

در همین حال، میخائیل رازفوژیاف فرماندار سواستوپول گفت که اصابت بقایای این موشک هیچ تلفاتی نداشت. وی از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

سواستوپول محل استقرار ناوگان روسیه در دریای سیاه است و در ۲ سال گذشته بارها هدف حملات اوکراین قرار گرفته است.

از سوی دیگر، ارتش اوکراین مدعی شد که یک پایگاه هوایی روسیه در کریمه را هدف قرار داد.

میکولا اولشچوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین چهارشنبه شب در تلگرام نوشت که پایگاه هوایی «بلبک» در چنوب غرب شبه‌جزیره کریمه در نزدیکی سواستوپول هدف قرار گرفت.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha