کد خبر 238202
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

ماموریت ۳۰ نفره رایزنان بازرگانی ایران

ماموریت ۳۰ نفره رایزنان بازرگانی ایران

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ رایزن مستقر داریم و براساس وعده ای که به بخش خصوصی، رسانه ها و دولت داده بودیم، تلاش می کنیم رایزنان بازرگانی را به ۳۰ رایزن تا پایان سال برسانیم.

سیدمحمدصادق قنادزاده در گفتگو با حیات و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا یکی از مراکز تجاری ایران در روسیه، لغو مجوز شده است؟ گفت: ما ۵ مرکز تجاری در روسیه داریم و این مراکز به صورت مستمر و منظم مورد ارزیابی عملکرد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از این مراکز در روسیه در ارزیابی های عملکرد ما، استانداردهای لازم  و فعالیت های مورد انتظار را انجام نداده بود و به همین دلیل تذکر لغو مجوز دریافت کرده بود و اگر در ادامه روند، احیا و اصلاح نشود، ما مجوز آن را لغو خواهیم کرد.

عملکرد مراکز تجاری زیر ذره بین

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد مراکز تجاری یک کار روتین است، گفت: مراکز تجاری که بعد از چند دوره ارزیابی و تذکر به استانداردهای لازم نرسند لغو مجوز می شوند و از طرفی، مجوز جدید هم صادر می کنیم و این اقدامات، فرایند جاری سازمان است.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که تعداد رایزنان ما تا پایان سال به چند رایزن خواهد رسید؟ گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ رایزن مستقر داریم و براساس وعده ای که به بخش خصوصی، رسانه ها و دولت داده بودیم، امیدواریم آن را به ۳۰ رایزن تا پایان سال برسانیم.

گسترش روابط تجاری ایران با اسم رمز رایزنان بازرگانی

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به جلسات مداوم ارزیابی متقاضیان برای اعزام به عنوان رایزن گفت: ازآنجا که حساسیت و سختگیری زیادی در اعزام رایزنان باکیفیت، مسلط و توانمند داریم، این فرایند بسیار طولانی می شود.

به گفته قنادزاده، با ارزیابی های چند هفته گذشته، انشالله تا پایان سال تعداد رایزنان منتخب به همان عددی که وعده داده بودیم، برسانیم و در همه کشورهای هدف تجاری ایران حداقل یک رایزن را داشته باشیم. در حال حاضر برنامه این است که در کشورهای مهمی مثل چین، روسیه، عراق، ترکیه و امارات، حتی رایزنان دوم و سوم را اعزام کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت هایشان استفاده کنیم.

اعزام رایزن صربستان به زودی

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در مورد کشورهایی که برای نخستین بار پذیرای رایزنان ایرانی می شوند، گفت: رایزن صربستان در چند روز آینده اعزام می شود. رایزن پاکستان مجدد اعزام خواهد شد و رایزن برزیل و لهستان نیز با حل شدن مشکلشان، اعزام می شوند. مصاحبه بقیه رایزنان انجام شده و فرایندهای اداری آن در جریان است.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha