کد خبر 238119
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۳

مادرانی که چندقلو باردارند باید همه چیز را دو برابر بخورند؟

مادرانی که چندقلو باردارند باید همه چیز را دو برابر بخورند؟

یک کارشناس مامایی اعلام کرد که در سال های اخیر به دلیل رواج یافتن استفاده از درمان‌های ناباروری و کمک باروری، چند قلوزایی نسبت به  گذشته بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، فرزانه عدالت‌فر کارشناس مامایی در خصوص مادران دارای فرزندهای دوقلو یا بیشتر، اظهار کرد: در سال های اخیر به دلیل رواج یافتن استفاده از درمان‌های ناباروری و کمک باروری، چند قلوزایی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی افزود: حاملگی چندقلویی به بارداری با دو یا چند جنین گفته می‌شود که می‌تواند شامل دوقلوها، سه قلوها یا قل‌های بیشتر باشد. هرچه تعداد جنین‌ها افزایش یابد، مراقبت‌های دوران بارداری نیز بیشتر می‌شود.

این کارشناس مامایی در ادامه بیان کرد: اگر همزمان دو یا بیش از دو جنین در رحم رشد کنند، بارداری دوقلویی یا چندقلویی اتفاق می‌افتد. چندقلویی یکی از انواع بارداری محسوب می‌شود. معمولا ریسک‌های مرتبط با بارداری چندقلویی نسبت به تک‌قلویی بیشتر است.

وی اضافه کرد: احتمال وقوع بارداری چند قلویی کم بوده و انجام برخی کارها می‌تواند باعث وقوع این نوع بارداری شود، مصرف برخی داروها و انجام روش‌های درمان ناباروری احتمال بروز این بارداری را افزایش می‌دهد.

عدالت‌فر همچنین گفت: گاهی اوقات نوزاد متولد شده دقیقاً شبیه به هم، یعنی همسان هستند و گاهی اوقات بیشتر از خواهر و برادرهای معمولی دیگر به هم شباهت ندارند، یعنی ناهمسان هستند. این نوع بارداری انواع مختلفی دارد که هرکدام می‌توانند اتفاق بیفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha