کد خبر 238045
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰

جام ملت‌های آسیا - قطر؛

ترکیب احتمالی ایران مقابل سوریه در روز بحرانی خط دفاع/ استراتژی قلعه‌نویی مقابل کوپر چیست؟

ترکیب احتمالی ایران مقابل سوریه در روز بحرانی خط دفاع/ استراتژی قلعه‌نویی مقابل کوپر چیست؟

تیم ملی فوتبال ایران با چند تغییر نسبت به بازی با امارات باید به مصاف سوریه برود که مهمترین آن را می‌توان در خط دفاع جستجو کرد، جایی که محرومیت کنعان‌زادگان و مصدومیت حسینی و خلیل‌زاده، یک مشکل بزرگ برای کادرفنی تیم ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه در آخرین بازی مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا به مصاف سوریه می‌رود. این بازی در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه که در خیابان الدحیل ساخته شده و متعلق به همین باشگاه است، برگزار می‌شود.

در ترکیب تیم ملی مثل همیشه علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد و در تلاش است تا دومین کلین شیت خودش را در این مسابقات به ثبت برساند. او پیش از این فقط مقابل هنگ کنگ موفق به ثبت کلین شیت شده و مقابل فلسطین و امارات دروازه‌اش باز شد.

در خط دفاعی محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل دریافت 2 کارت زرد در 3 بازی مرحله گروهی، از این بازی محروم است و مجید حسینی هم به دلیل مصدومیت همراه تیم نیست و با این اوصاف گزینه‌های در دسترس برای خط دفاعی روزبه چشمی و شجاع خلیل‌زاده هستند، سامان فلاح به لیست برمی‌گردد ولی احتمال حضورش در ترکیب اصلی، زیاد نیست.

در سمت چپ خط دفاع، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی را داریم. محمدی، مدافع بهتری است و شاید به همین دلیل و با توجه به جای بازی عمر خریبین، او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. ولی احتمال اعتماد مجدد به حاج‌صفی بیشتر است چراکه او به عنوان یک طراح دور و بازیکنی با توانایی ارسال پاس‌های قطری، فاز هجومی را هم تقویت خواهد کرد. در سمت راست هم با توجه به مصدومیت صادق محرمی حضور رامین رضاییان قطعی به نظر می‌رسد.

ابهام اصلی درباره بازیکنی است که در سمت راست خط میانی به بازی گرفته می‌شود: علیرضا جهانبخش یا علی قلی‌زاده. شماره 7 برابر امارات نتوانست خودش را نشان بدهد و یکی از عوامل اصلی باز شدن دروازه‌مان هم بود. جهانبخش در این دوره، در حد و اندازه‌های خودش نبوده و نتوانسته انتظارات را برآورده کند ولی با توجه به حضورش در نشست خبری ظاهرا او در ترکیب اصلی بازی خواهد کرد.

در تمرین روز دوشنبه، دو بازیکن ثابت تیم ملی در بازیهای قبلی هم به دویدن کنار زمین بسنده کردند: شجاع خلیل‌زاده و سامان قدوس. این دو نفر بعید است برابر سوریه در ترکیب اصلی نباشند. آنها به دلیل شرایطی که دارند از امروز وارد دایره تمرین اصلی می‌شوند تا مصدومیت قبلی‌شان، تشدید نشود.

  ترکیب احتمالی تیم ملی برابر سوریه:

  علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی،  سردار آزمون

ترکیب احتمالی ایران مقابل سوریه در روز بحرانی خط دفاع/ استراتژی قلعه‌نویی مقابل کوپر چیست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha