کد خبر 238036
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

ایروان:

باکو باید پاسخ دهد که آیا به برقراری صلح علاقه دارد یا نه؟

باکو باید پاسخ دهد که آیا به برقراری صلح علاقه دارد یا نه؟

معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: مقامات (جمهوری) آذربایجان باید پاسخ دهند که آیا به برقراری صلح علاقه دارند یا خیر؟

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از پان آرمنیا، «واهان کوستانیان» (Vahan Kostanyan) معاون وزیر خارجه ارمنستان امروز سه شنبه در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی کشورش گفت که مقامات جمهوری آذربایجان باید پاسخ دهند که آیا به برقراری صلح علاقه دارند یا خیر؟

معاون وزیر خارجه ارمنستان در این باره ادامه داد: این واقعیت که ۲۳ اسیر ما هنوز در (جمهوری) آذربایجان نگهداری می‌ شوند و دیگر واقعیت‌ ها، این ها از نظر ما موضوعات منفی هستند و این اقدامات مقامات (جمهوری) آذربایجان توسط ایروان با دقت ارزیابی می‌ شود

وی سپس اضافه کرد: با این وجود، دولت ارمنستان همچنان به گام های هدفمند برای ایجاد صلح و ثبات در قفقاز جنوبی به ویژه در راستای عادی سازی روابط با (جمهوری) آذربایجان ادامه می دهد. طرف ارمنستانی علاقه مند به حل مشکلات بشردوستانه است و ما در حال انجام تکالیف خود در این زمینه هستیم.

معاون سیاست خارجی وزارت امور خارجه ارمنستان گفت: نقشه‌ های جدیدی تهیه شده است؛ هم زمان، معتقدیم همه مشکلات بشردوستانه باقی مانده که در حال حاضر در دادگاه های (جمهوری) آذربایجان هستند نیز باید حل و فصل شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که هر دو کشور در ۲ سال گذشته مطرح کرده اند، موضوع روشن شدن سرنوشت مفقودین است و در این راستا نیز کارهایی انجام داده ایم تا متوجه شویم چه اطلاعاتی را می توان جمع آوری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha