کد خبر 238033
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

پوستر پنج فیلم بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد

پوستر پنج فیلم بنیاد شهید و امور ایثارگران رونمایی شد

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز رونمایی از پوستر پنج فیلم بنیاد شهید انجام خواهد شد و در ادامه به توضیحاتی درباره فیلمهای گروه شاهد خواهیم پرداخت. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات آئین رونمایی از پوسترهای آثار سینمایی گروه شاهد با حضور دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و عوامل سینمایی فیلمهای «شور عاشقی»، «میرو» و «دست ناپیدا» در هتل هویزه برگزار شد. 

محمدصادق هاشمی بیان کرد: در ابتدا به همه شهدا و به ویژه شهدای اخیر حادثه تروریستی کرمان، شهدای امنیت و مرزبانی، شهدای عزیزمان در خارج از کشور که مورد حملات صهیونیسم قرار گرفتند ادای احترام می کنیم و امیدوارم با فضل شهدا خدمتگزار واقعی باشیم. 

وی ادامه داد:  امروز رونمایی از پنج فیلم بنیاد شهید انجام خواهد شد. اولین فیلم «شور عاشقی» است که داریوش یاری تهیه کننده و کارگردان آن است و این فیلم درباره فتنه ای است که بعد از شهادت امام حسین (ع) در کربلا اتفاق افتاد است. فتنه ای که می‌توانست جای جلاد و شهید را عوض کند. این فیلم در جشنواره چهل و دوم به اجرا در خواهد آمد. 

وی در ادامه افزود: فیلم دیگر با نام «دست ناپیدا» است که پوستر آن رونمایی خواهد شد. تهیه کننده آن آقای سید زاده و کارگردان خانم شاه حسینی است. فیلم، داستانی از زحمات زنانی است که در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان زحمت کشیدند. قصه ای است که خود خانم شاه حسینی نیز در آن حضور داشته است. کار بعدی اثر آقای قاسمی‌جانی است. کار ایشان طبق اطلاعات رسیده تنها فیلمی است که در آن به فتنه «زن، زندگی،آزادی» اشاره کرده است و روایتی از خانواده شهدا است نام فیلم «جزیره مینو» است.  

هاشمی بیان کرد: دو فیلم دیگر مبنایش وعده آقای دکتر قاضی زاده در دو سال پیش بوده است که از شهدا و قهرمانان استانی بیشتر رونمایی شود. یکی از فیلمها در استان چهارمحال و بختیاری در مورد قوم غیور «لر» است. این فیلم درباره دو برادر شهید «خالدی» است و کارگران این فیلم مرتضی احمدی ست. نام فیلم « آن دو» است.

وی افزود: اثر  دیگر کاری از آقایان الهی و ریگی است با نام «میرو» این کار دوباره قوم بلوچ است که دوشادوش مردم کشور برای سربلندی ایران عزیز ایستادند. روایت مردم بلوچ است. این فیلم نیز به بخش رقابتی فجر راه یافتند. دو فیلم دیگر نتوانست خود را به جشنواره برساند.

هاشمی بیان کرد: کار بعدی «نامیرا» است که فیلمبرداری آن آغاز شده است و امیدواریم در آینده نزدیک به اتمام برسد. ما فیلمهای دیگری در دست تولید و پژوهش داریم‌. پس از فرموده دکتر قاضی زاده هاشمی ما سپهر جغرافیایی را مدنظر قرار داده و تولیدات را بر آن مبنا انجام دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha