کد خبر 238003
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳

پاداش ۱۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک برای طلای پاریس

پاداش ۱۰ میلیاردی کمیته ملی المپیک برای طلای پاریس

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: قهرمانان المپیک پاریس 10 میلیارد تومان پاداش پای سکو دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ سی‌ودومین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (سه‌شنبه، ۱۰ بهمن) در محل کمیته برگزار. در پایان این نشست، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در خصوص مصوبات هیات اجرایی و همچنین جلساتی که تاکنون با مسوولان و کادر فنی فدراسیون‌های المپیکی داشته‌اند توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ابتدا اظهار داشت: با 5 فدراسیون المپیکی بعد از جلسه هیأت اجرایی قرار داشتیم و برنامه برخی فدراسیون‌ها دچار تداخل شد و به همین دلیل کمی با تاخیر خدمت شما رسیده‌ایم.

مناف هاشمی خاطرنشان کرد: سی‌ودومین جلسه هیأت اجرایی به 3 دستور کار برگزار شد. دستور کار اول درمورد پاداش پای سکوی ورزشکاران و المپیکی‌های عزیز در پاریس بود. دستور دوم درمورد گزارش کمیسیون صلح و ورزش بود و چند موضوع خارج از دستور که شامل کمک‌هایی بود که باید برای برخی فدراسیون‌ها صورت می‌گرفت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: پاداش پای سکو برای قهرمانان در المپیک پاریس 10 میلیارد تومان درنظر گرفته‌ایم که مصوب هم شد. برای ورزشکارانی که مدال نقره کسی کنند 4 میلیارد تومان و برای مدال برنز هم 2 میلیارد تومان مصوب شد.

وی گفت: این اتفاق بزرگی است که در کمیته ملی المپیک تصویب شد. ورزشکاران هم منتظر این تصمیم بودند. شاید نسبت به گذشته تفاوت‌های زیادی داشته باشد. با توجه به شرایطی که ورزشکاران دارند و نیاز به حمایت از آنها از زمان کسب سهمیه حمایت خوبی از قهرمانان خواهد شد. بسته حمایتی و پاداش کسب سهمیه و حقوق و پرداختی برای حمایت از ورزشکاران در بحث اعزام و تغذیه و پزشکی هم درنظر گرفته می‌شود. برای مربیان و سرمربیان و کادر فدراسیون‌ها هم بالاترین مدال رنکینگ را مدنظر قرار خواهند داد؛ البته با یک تفاوت. اگر ورزشکاری در یک رشته مدال نقره بگیرد 4 میلیارد تومان پاداش می‌گیرد و 4 میلیارد دیگر هم در اختیار رئیس فدراسیون قرار می‌گیرد که 50 درصد آن را باید به سرمربی پرداخت کند که انگیزه او بیشتر شود و 50درصد دیگر را هم رئیس فدراسیون می‌تواند به کل کادر فدراسیون پرداخت کند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو کارمان را آغاز کردیم. فدراسیون‌های المپیکی که به پاریس اعزام خواهند شد را به 3 دسته تقسیم کردیم. رشته‌هایی که اطمینان و امید به مدال داریم را در اولویت اول قرار داده‌ایم مثل رشته‌های کشتی و تکواندو و وزنه‌برداری. رشته‌های دیگری که شانس کسب سهمیه را داریم، اما شانس مدال کمی کمتر است را در گروه دوم قرار دادیم. گروه سومی هم داریم که این گروه چه از طریق کسب سهمیه و چه وایلدکارت به المپیک می‌رسند، اما اولویت ما در این گروه بیشتر حمایتی است. با این تفاسیر 17 فدراسیون را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که جلسات را با آنها آغاز کرده‌ایم. کار گروه اول و دوم تمام شده و جلسه با گروه سومی‌ها هم امروز احتمالاً جمع‌بندی خواهد شد.

مناف هاشمی گفت: فدراسیون‌های گروه اول با کیومرث هاشمی جلسه خواهند داشت و یک بار هم ما خودمان به عنوان کمیته ملی المپیک در جلسه حاضر شدیم. وزنه برداری امروز انجام می‌شود. تکواندو را روز گذشته بررسی کردیم و روز قبل هم فدراسیون کشتی را بررسی کردیم. رشته‌هایی که ثبت‌نام کرده‌ایم و امید داریم که کسب سهمیه کنند فدراسیون‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، دوومیدانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، شنا، سنگ‌نوردی، بوکس، جودو، قایقرانی، تنیس روی میز، والیبال و بدمینتون هستند.

وی افزود: بسکتبال در المپیک حضور نخواهد داشت. والیبال هم تا اطلاع ثانوی کسب سهمیه نکرده است و هنوز شانس دارد. کاراته که در دوره گذشته داشتیم و این دوره نداریم. این سه رشته تعداد کسب سهمیه‌های ما را از نظر کمی کاهش می‌دهد و به همین دلیل شنیده‌اید که ما بین 30 تا 35 نفر کسب سهمیه خواهیم داشت، اما امیدوار هستیم از نظر کیفی شرایط را همچون گذشته حفظ کنیم و تلاش کنیم که رو به بهبود هم باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک، خاطرنشان کرد: ما تاکنون 14 کسب سهمیه داشتیم که شامل هانیه رستمیان، چهل امیرانی، فاطمه امینی، محمد بیرانوند، مهران برخورداری، ناهید کیانی، یک نفر در دوچرخه سواری، 7 نفر در 7 وزن در کشتی آزاد و فرنگی و یک نفر هم در شمشیربازی هستند. سایر نفرات چون هنوز ابلاغ رسمی نشده اعلام نمی‌کنیم، اما چهاردهمین و پانزدهمین مورد را هم اطمینان داریم. امیدوارم کاروان پرباری را از نظر کیفی داشته باشیم و نتایج خوبی را برای کشور عزیزمان ایران کسب کنیم.

مناف هاشمی درمورد عدم حضور در جلسه تشویق ورزشکاران رشته تیراندازی، گفت: جلساتی برای کسب سهمیه برگزار می‌شود که ما خوشحال می‌شویم، اما ما اولویت‌بندی می‌کنیم تا بر اساس برنامه خودمان در کمیته ملی المپیک پیش برویم. امکان جابجایی تغییر در برنامه فدراسیون تکواندو نبود وگرنه ما علاقه‌مند بودیم که در برنامه فدراسیون تیراندازی برای تشویق 4 ورزشکاری کهکسب سهمیه کرده بودند حضور پیدا کنیم. سوتفاهم ایجاد نشود، هیچ دلیل خاص دیگری وجود نداشت.

وی درخصوص آخرین شرایط لباس و اسم کاروان، تصریح کرد: تمام مباحث پشتیبانی کاروان در حال طی شدن است. فرآیند خوبی دنبال می‌شود. قبل از المپیک پاریس تمام کارها انجام خواهد شد. تجربه خوبی در هانگژو داشتیم و قطعاً از آن استفاده خواهیم کرد. نیاز است برای برخی‌ ورزشکاران پرواز بیزینس گرفته شود و به همین دلیل تا یک یا دو ماه آینده آنها را هم نهایی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha