کد خبر 237994
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

تائید گزارش حسابرس سازمان املاک

تائید گزارش حسابرس سازمان املاک

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و تأیید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، گزارش حسابرس برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سازمان املاک را بررسی کردند.

ابوذر مختاری مدیر عامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در جلسه  شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارشات حسابرسی صورت گرفته ما بر اساس اعلام حسابرس؛ مطلوب بوده است، اظهار کرد: توافقات خوبی با سازمان مالیاتی برای تعیین تکلیف صورت گرفت و تخفیفات خوبی اخذ شد و دغدغه خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات مالی در حساب هر منطقه‌ای برای فروش و تملک ثبت می شود و در عملکرد سازمان املاک نیز وجود دارد. قاعده کلی عملکرد سازمان املاک در حالت یک اداره کل انجام می شود. تمام حساب‌های ما به نام شهرداری تهران است نه سازمان املاک و اقدام و قرارداد خاصی با تأمین اجتماعی به جز بیمه پرسنل نداریم.

وی با بیان اینکه مشکلی در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد گفت: در هیچ دوره‌ای حساب های خرید و فروش در سازمان ثبت نشده است و  ما هیچ فرآیندی را تغییر ندادیم و تمام اسناد شهرداری به نام شهرداری بوده است. در هیچ دوره‌ای اتفاق خاصی نیفتاده و حساب‌ها در اداره کل مالی شهرداری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۲.۵ درصد درآمد برای سازمان در فرآیند خاصی ثبت می شد گفت: با تشکیل خزانه واحد، این درآمد نیز باید به حساب خزانه واریز شود که انجام خواهد شد.

 اعضای شورای شهر نهایتا گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تأیید کردند.

همچنین  اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز بررسی گزارش حسابرسی شرکت «پیام رسا» برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی قمی مدیرعامل شرکت پیام رسا با بیان اینکه عمده مشکلات این شرکت مالیاتی و سنواتی است، گفت: مشکلات از قدیم الایام باقی مانده و ما ۲۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم که ۱۸ میلیارد تومان جریمه و چهار میلیارد تومان اصل است. ما اصل را پرداخت خواهیم کرد و امیدواریم جریمه بخشوده شود.

وی افزود: حدود پنج سال نماینده بیمه را به شرکت راه نمی دادند اما ما در سال ۱۴۰۰ هماهنگی هایی انجام دادیم و ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مفاصا حساب تعیین شد. برای سال ۱۴۰۱ نیز مفاصا حساب را دریافت می کنیم.

مدیرعامل شرکت پیام رسا با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان از حساب های دریافتنی و پرداختنی کم شد، تأکید کرد: حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از حساب های شرکت تعیین تکلیف شده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء گزارش حسابرسی شرکت «پیام رسا» شهرداری تهران برای سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را تأیید کردند.

در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران نیز برای اجرا در سال ۱۴۰۳ با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha