کد خبر 237985
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

پیش بازی ایران - سوریه؛

ژنرال به قلعه «کوپر» رسید/ نبرد مدعی قهرمانی با مربی «همیشه» نایب قهرمان

ژنرال به قلعه «کوپر» رسید/ نبرد مدعی قهرمانی با مربی «همیشه» نایب قهرمان

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا درحالی برابر سوریه به میدان می‌رود که این تیم با هدایت هکتور کوپر مربی سرشناس آرژانتینی، تیمی مستحکم در خط دفاعی و خطرناک در ضد حملات نشان داده است، به همین دلیل نباید این تیم را دست‌کم گرفت.

به گزارش خبرنگا گروه ورزشی حیات؛ دیدار تیم های ملی ایران و سوریه در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا، طبق اعلام AFC روز چهارشنبه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه برگزار خواهد شد. ایران به عنوان صدرنشین گروه C به این مرحله از مسابقات رسیده و سوریه هم به عنوان یکی از تیم های سوم برتر پا به دور حذفی بازی ها گذاشته است.

ایران با کسب سه پیروزی در مرحله گروهی و با ۹‌ امتیاز کامل به عنوان تیم اول گروه C و سوریه هم با کسب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه B توانسته‌اند خود را به این مرحله برسانند. سوری‌ها در سه بازی گذشته خود یک گل زده و یک گل خورده دارند و باید دید تیم ملی چه برنامه‌ای مقابل این تیم با خط دفاعی نسبتاً منسجم دارد.

ایران، اگر خودش باشد

تیم ملی ایران، به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی می‌تواند با توجه به مسیری که تا رسیدن به فینال دارد به هدف خود یعنی قهرمانی دست پیدا کند ولی در این مسیر نباید حریفی را دست کم بگیرد. با توجه به نتایجی که تا کنون در مسابقات به دست آمده و اتفاقاتی که برخلاف پیش بینی ها رقم خورده بازهم ممکن است شاهد غافلگیری در مسابقات باشیم و ایران اگر می‌خواهد قربانی بعدی این موضوع نباشد نیاز دارد که با استراتژی مناسب به مصاف حریف خود برود.

خیلی‌ها تیم ملی حال حاضر را نسل طلایی فوتبال ایران می‌داند که لژیونرهای سرشناسی دارد و با استفاده از تجربه بالای این نفرات می‌تواند هر حریفی را در سطح قاره آسیا شکست دهد و از همین رو روی کاغذ نباید سوریه حریف سرسختی برای ما محسوب شود ولی اگر مراقب نباشیم ممکن است تیم بعدی که تنبیه شود ایران باشد.

تیمی خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی

سوریه تیم خطرناکی است که به واسطه قدرت دفاعی خودش آمار جالب توجهی در دور گروهی از خودش به نمایش گذاشته است. هکتور کوپر آرژانتینی، سرمربی با تجربه و سرشناس سوری‌ها نقطه عطف این تیم محسوب می‌شود که عملکرد خوبی تا کنون روی نیمکت این تیم داشته است. کوپر به واسطه دو نایب قهرمانی اروپا و بارها رسیدن به یک قدمی موفقیت و ناکام ماندن در آن به عنوان سرمربی همیشه نایب قهرمان در فوتبال شناخته می‌شود. سوریه در دور گروهی به عنوان تیم سوم و پایین تر از استرالیا و ازبکستان راهی دور حذفی شد و تا کنون به شکل جدی خودش را نشان نداده است و به نوعی هندوانه دربسته محسوب می‌شود و چهره واقعی این تیم را از بازی این مرحله باید شناخت.

سابقه تقابل دو تیم

دو تیم ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که تیم ملی برتری فاحشی به رقیب خود دارد. ملی‌پوشان در ۱۸ بازی پیروز میدان بوده‌اند و ۱۰ بازی هم مساوی شده و سوریه صرفاً یک بار برنده بوده که به بیش از ۵۰ سال پیش برمی‌گردد. در این ۲۹ مسابقه، یوزها ۵۱ بار دروازه حریف خود را باز کرده‌اند و در مقابل ۱۵ بار توپ را درون دروازه خودی دیده‌اند.

سرمربیان دو تیم هم سابقه تقابل با تیم مقابل را در کارنامه دارند. امیر قلعه‌نویی در دو دیداری که مقابل سوریه به عنوان سرمربی تیمش را هدایت کرده، یک برد و یک تساوی به دست آورده و اصلاً دوست ندارد رکورد شکست‌ناپذیری خود را از دست دهد. هکتور کوپر سرمربی آرژانتینی سوریه هم یک بار و زمانی که سرمربی تیم ملی ازبکستان بود، با ایران بازی کرده که نتیجه آن شکست بوده و برای دومین بار باید مقابل یوزهای ایرانی قرار گیرد.

بهترین گلزنان دو تیم

در تاریخ دیدارهای بین دو تیم سردار آزمون در کنار علی دایی و حمید علیدوستی با ۴ گل زده برترین گلزنان این مسابقه هستند و آزمون می‌تواند با به ثمر رساندن دومین گل خود در جام ملت‌ها در این بازی، به تنهایی و با گذر از دایی و علیدوستی به صدر برسد. همچنین مهدی طارمی هم پیش از این سابقه به ثمر رساندن سه گل مقابل سوریه را داراست که این سه گل را در یک مسابقه و با ثبت هت‌تریک رقم زده است.

نتیجه آخرین تقابل

تیم ملی ایران با نتیجه ۲ بر ۱ از سد امارات گذشت و سوریه هم با یک گل بر هند غلبه کرد.

آشنایی با داور بازی ایران و سوریه

کیم جونگ هیئوک

متولد ۳۱ مارس ۱۹۸۳

کشور: کره جنوبی

اطلاعات داوری:

ورود به لیست داوران بین المللی: ۲۰۰۹

تعداد قضاوت بین‌المللی: ۵۶ بازی

آمار قضاوت‌های بین‌المللی رسمی و مهم

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و ۲۰۲۳

قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

قضاوت برای تیم‌های ایرانی:

مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲

ایران یک - عراق صفر

لیگ قهرمانان آسیا

تراکتور ۴ - الجیش ۲ 
نفت تهران یک - شباب الاهلی ۲ 
سپاهان صفر - الاتحاد ۴ 
تراکتور یک - الاهلی ۲ 
العین ۲ - ذوب آهن صفر
ذوب آهن یک - لخویا صفر
استقلال ۲ - لوکوموتیو صفر
الهلال ۴ - پرسپولیس صفر
ایران ۱۰ - کامبوج صفر
شارجه ۳ - تراکتور یک
سپاهان ۹ - آلمالیق صفر

قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا

ایران صفر - استرالیا یک

ترکیب احتمالی ایران مقابل سوریه

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، احسان حاج‌صفی (میلاد محمدی)، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده (علیرضا جهانبخش)، سامان قدوس، مهدی قایدی، مهدی طارمی،  سردار آزمون

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha