کد خبر 237823
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

هشدار؛ مرگ نامرئی در کمین است + فیلم

هشدار؛ مرگ نامرئی در کمین است + فیلم

در روزهای سرد زمستانی و افزایش استفاده مردم از وسایل گرمایشی خصوصا بخاری‌هایی که با گاز شهری کار می‌کند، چالش‌های جدیدی از جمله خطر گازگرفتگی، جان شهروندان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مرگ خاموش یکی از عوامل تلخ مرگ و میرها در فصل زمستان است که در منازل شهروندان جولان می‌دهد و غافلان را قربانی خود می‌کند.

گاز منوکسید عامل اصلی این مرگ است که از وسایل گرمایشی ناایمن و غیر استاندارد مثل بخاری‌هایی که غیر اصولی تنظیم شده‌اند یا دودکش‌هایی که خروجی آنها مسدود بوده و یا درست متصل نشده‌اند، خارج شده و سالیانه جان شهروندان بسیاری را تهدید می‌کند.

مطمئنا با درنظر گرفتن مسائل ایمنی که بارها و بارها توسط نهادها و مسئولان ذیربط اطلاع‌رسانی شده است، می‌توان به‌راحتی جلوی این مرگ خاموش را گرفت اما سالیانه بسیاری از هموطنان عزیزمان به‌خاطر بی‌توجهی به این موضوعات کوچک، دچار گاز گرفتگی شده و خانواده‌های بسیاری را عزادار می‌کنند.

متاسفانه در ۹ ماهه نخست امسال ۷۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که آمار بالایی محسوب می‌شود.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفتگویی درباره گازگرفتگی‌ها گفت: با توجه به برودت هوا و از شهروندان تقاضا داریم در صورت افزایش تعداد وسایل گرمایشی از بخاری‌های استاندارد استفاده کرده و حتما مسیری را برای ورود هوا به داخل محیط به ویژه در منازل کوچک باز گذاشته و هرگز تمام راه های ورود هوا را مسدود نکنند.

در ادامه ویدیویی از گزارش حیات درباره مرگ نامرئی را ببینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha