کد خبر 237715
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

تخلفات درمانی را به این شماره تأمین اجتماعی اطلاع دهید

تخلفات درمانی را به این شماره تأمین اجتماعی اطلاع دهید

مدیرکل اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی گفت: مردم باید مراقب باشند اگر پیامکی دریافت کردند که به یکی از پزشکان مراجعه کرده‌اند و مراجعه نکرده بودند حتما این موضوع را به سامانه ۱۴۲۰ اطلاع دهند و بگویند که به پزشک مربوطه مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، رحمان فراهانی، مدیرکل اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر مقابله این سازمان با سوءاستفاده از دفترچه‌های بیمه، اظهار کرد: مردم باید مراقب باشند اگر پیامکی دریافت کردند که به یکی از پزشکان مراجعه کرده‌اند و مراجعه نکرده بودند حتما این موضوع را به سامانه ۱۴۲۰ اطلاع دهند و بگویند که به پزشک مربوطه مراجعه نکرده اند. این موجب می شود که برخی ها از بیمه‌های مردم سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به آخرین تغییرات ایجاد شده در نسخ الکترونیک تأمین اجتماعی، ابراز کرد: در بحث نسخه‌های الکترونیک، زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می کند مقرر شده تا کد پیگیری را به بیمار بدهند تا هنگام مراجعه به داروخانه، علاوه بر کدملی دارای کد پیگیری نیز باشند.

فراهانی یکی دیگر از تغییرات در سیستم تأمین اجتماعی را رسیدگی سریعتر به شکایات مردمی عنوان کرد و گفت: در راستای رسیدگی به شکایت مردمی، مقرر شده است تا در درون سازمان تأمین اجتماعی مسائل و شکایت بررسی شود، در همین راستا تلاش می شود تا ماه آینده این موضوع کلید زده شود و براساس آن شکایت‌های مردمی نهایتا تا ۲ ماه در سازمان پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل اداره‌کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی با مهم خواندن همیاری مردم در نظرسنجی‌ها، عنوان کرد: مردم بازخورد خدماتی که از مراکز درمانی و بیمه ای ما دریافت می کنند را از طریق ۱۴۲۰ به صورت تلفنی یا پیامکی به ما اعلام کنند تا ما آسیب شناسی کنیم و از طریق بخشنامه‌ها موضوعات را بررسی کنیم.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha