کد خبر 237661
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست خبر داد:

رونمایی از آئین‌نامه پیشگیری از جرم در حوزه محیط زیست

رونمایی از آئین‌نامه پیشگیری از جرم در حوزه محیط زیست

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: آئین‌نامه پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط زیست با همکاری قوه قضاییه تهیه شده و تا پایان سال در شورای‌عالی حفظ حقوق عامه رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علی سلاجقه روز یکشنبه در دیدار حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: قرار است شورای‌عالی حفظ حقوق عامه برای نخستین بار با موضوع محیط زیست برگزار و در این نشست آئین‌نامه پیشگیری از وقوع جرم با حضور رئیس قوه قضاییه رونمایی شود.

وی افزود: ارتباط تنگاتنگی بین سازمان حفاظت محیط زیست و دادستانی کشور وجود دارد و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ به یقین با در کنار هم بودن این دو دستگاه کارها مطلوب‌تر پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: مردم مطالبه‌گر هستند و ما هم تلاش می‌کنیم تا آنچه مردم از ما می خواهند را به درستی انجام دهیم؛ در این راستا در دولت سیزدهم اقدامات خوبی صورت گرفته که آمار و ارقام نشان دهنده آن است.

به گفته وی، سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدامات بین المللی زیادی نیز در زمینه حفظ محیط‌زیست انجام داده است از جمله می‌توان به پیگیری آلایندگی رودخانه ارس، موضوع گرد و غبار، پیگیری حقابه رودخانه هیرمند و آب شیرین کن‌های خلیج فارس اشاره کرد و البته چون ایران نیز برنامه توسعه در دست پیگیری دارد، برای ایجاد مراکز آب شیرین کن در خلیج فارس هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سلاجقه با تاکید بر توسعه تعاملات و کار گروهی بین سازمان حفاظت محیط زیست و دادستانی کل کشور گفت: دولت سیزدهم در بدترین شرایط اقلیمی و اقتصادی کشور را تحویل گرفت اما با این وجود اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha