کد خبر 237594
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

شرکت های دانش‌بنیان باید موتور محرکه اقتصاد ایران باشند 

شرکت های دانش‌بنیان باید موتور محرکه اقتصاد ایران باشند 

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرکت های دانش بنیان باید موتور محرکه اقتصاد ایران باشند.  

به گزارش خبرنگار ارتباطات حیات، سید احسان خاندوزی شنبه شب در نشست «نقش شبکه بانکی در تامین مالی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور» که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، تعدادی از مدیران عامل شبکه بانکی و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: اینجا بخش کوچکی از نمایشگاه محصولات و تولیدات دانش پایه و شرکت‌های دانش بنیان است که با حمایت صندوق‌های پژوهشی فناوری، شبکه بانکی کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به ثمر رسیده است.

وی اظهار داشت: امروز شاهد به ثمر نشستن برخی محصولات و نتایج آن‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی صنعتی کشاورزی و حوزه انرژی هستیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال گذشته حوزه اقتصاد دانش بنیان نزدیک به ۲ درصد از GDP یا تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داد، افزود: این عدد بالاتری نسبت به سال ۱۴۰۰ بود که حدود ۱.۶ دهم درصد بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: شبکه بانکی کشور در سال گذشته ۱۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده است و البته حدود نیمی از این عدد به محصولات خاص دانش بنیان پرداخت شد. در کنار این تامین مالی یکصد هزار میلیارد تومانی، همچنین ضمانت‌نامه بانکی توسط شبکه بانکی کشور برای شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شد.

خاندوزی افزود: با توجه به دوره رشد بسیار سریع و وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده موجود در کشور از شبکه نخبگان و مخترعان و مبتکران، ظرفیت حمایت‌ها باید بسیار بالاتر از این باشد و امیدواریم که با سایر سیاست‌های کنترلی در حوزه نقدینگی و پولی بانکی موجود بتوانیم ظرفیت‌های بالاتری را برای محصولات دانش بنیان در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: به طور ویژه کمک کردن به ابزارهای تامین مالی و زیرساخت‌های تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند برای کشور نه تنها ارزآور و فاتح بازارهای صادراتی باشد، بلکه نیاز کشور را به واردات محصولات دانش بنیان به حداقل و صفر برساند.

در حاشیه این نشست نمایشگاه محصولاتی از شرکت‌های دانش بنیان که به واسطه حمایت مجموعه بانکی کشور تولید و به بازار عرضه شده به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha