کد خبر 237571
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

مدودف:

بحران مهاجران در آمریکا، بازهم ناتوانی واشنگتن را نشان داد

بحران مهاجران در آمریکا، بازهم ناتوانی واشنگتن را نشان داد

معاون شورای امنیت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: بحران مهاجران در آمریکا، بازهم ناتوانی واشنگتن را نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: کی یف با حمایت غرب در تلاش است تا کل جهان متمدن را به چالش بکشد؛ اما ما هر کاری انجام خواهیم داد تا مانند ۸۰ سال پیش، دشمنان برای همیشه نابود شوند.

معاون شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به برخی تحولات مرزی در آمریکا ادامه داد: بحران مهاجران در آمریکا، بار دیگر ناتوانی دولت این کشور را نشان داد.

دیمیتری مدودف در این ارتباط گفت که دولت آمریکا در رابطه با بحران مهاجرتی که در یکی از بزرگ ترین ایالت‌ های این کشور شدت یافته، ناتوان نشان داده شده است؛ چرا که این کشور توان حل مشکلات و چالش های پیش روی خود را ندارد.

اشاره مدودف به بحران مرزی جاری در آمریکا به تصمیم گرِگ ابوت، فرماندار تگزاس در خصوص گسترش موانع مرزی و افزایش سیم‌ های خاردار به منظور جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی از مکزیک به خاک آمریکا اشاره دارد؛ موضوعی که دعوای دولت جو بایدن و ایالت تگزاس بر سر کنترل مرز آمریکا- مکزیک و سطح تنش داخلی در این کشور را افزایش داده است.

دیوان عالی آمریکا دوشنبه هفته گذشته با ۵ رای مثبت مقابل ۴ رای منفی، اختیار برداشتن سیم‌ های خاردار حلقوی که به دستور ابوت در امتداد مرز تگزاس کشیده شد را به دولت فدرال واگذار کرد. با این حال، ابوت که جزو جمهوری‌خواهان تندرو محسوب می‌شود، در حال تشدید برنامه‌های خود برای حصارکشی در بخش‌هایی از مرز آمریکا و مکزیک است.

دیوان عالی آمریکا برای ماموران فدرال تاییدیه برداشتن سیم‌های خاردار را صادر کرد؛ زیرا به گفته این نهاد، اجرای قانون مهاجرت در حوزه اختیارات دولت فدرال است.؛ اما ابوت گفته است که هیچ چیز جلوی او را نخواهد گرفت و گارد ملی تگزاس به منظور نصب سیم‌های خاردار بیشتر اعزام شده‌ است. گارد ملی اساسا بخشی از ارتش آمریکا محسوب می‌شود و تحت نظر رییس جمهور این کشور قرار دارد اما صرف نظر از موارد خاص که رییس جمهور به طور مستقیم اختیار را به دست می‌گیرد، در سایر موارد گارد ملی هر ایالت زیر نظر مستقیم فرماندار آن ایالت عمل می‌کند.

مسائل مهاجرتی همانطور که دیوان عالی در سال ۲۰۱۲ تایید کرده است، به طور رسمی در حیطه تصمیم‌گیری دولت فدرال قرار دارد. ابوت به دفعات به «ماده تهاجم» که در قانون اساسی تگزاس و آمریکا به عنوان نوعی مفر پیش‌بینی شده، متوسل شده است و مهاجران را به دشمن ملت تشبیه کرده است.

فاکس‌نیوز به نقل از یکی از مقامات اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نوشت که ماموران فدرال قصد ندارند تا سیم‌های خاردار نصب‌شده در بخشی از مرز آمریکا و مکزیک را بردارند. این در حالی است که ضرب‌الاجل وزارت امنیت کشور آمریکا به تگزاس برای «برداشتن تمام موانع به منظور دسترسی به پارک شلبی در شهر ایگل‌پَس» جمعه منقضی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha