کد خبر 237506
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

رئیس کل دیوان محاسبات:

بیشتر مصادیق پرداخت حقوق نجومی در شرکت‌های شبه دولتی است

بیشتر مصادیق پرداخت حقوق نجومی در شرکت‌های شبه دولتی است

رئیس کل دیوان محاسبات عنوان کرد: بیشترین مصادیق پرداخت حقوق‌های نجومی در شرکت‌های شبه دولتی صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید احمدرضا دستغیب در جمع مدیران و کارکنان این نهاد اظهار داشت: این ایام فرصتی مغتنم است تا با ارتقای معنویت، همدلی، همراهی و صمیمیت در دیوان محاسبات، بتوانیم از برکات و فیوضات آن بهره‌مند شویم.

وی سپس درباره گزارش‌های تطبیقی تهیه شده از سوی دیوان محاسبات نیز گفت: این مجموعه گزارش‌ها که مورد استقبال مسئولان و سیاستگذاران واقع شده، با فراهم آوردن قابلیت بهره برداری تمامی ذینفعان از ادبیات گزارشگری دیوان محاسبات، امکان تطبیق و مقایسه جداول بودجه و تفریغ بودجه سنواتی، مصوبات تلفیق و نظرات کارشناسی این نهاد نظارتی را به شکل همزمان و در قالب یک مجموعه واحد، میسر کرده است.

رئیس کل دیوان محاسبات با بیان اینکه جلسات رسیدگی دیوان محاسبات در موضوع شرکت‌ها با توجه به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی، به طور مستمر در حال برگزاری است، اظهار داشت: شکل‌های جدیدی از مالکیت در کشور ایجاد شده که با انتقال دارایی‌های بیت المال به شرکت‌های تابعه یا به عبارت دقیق‌تر شبه دولتی ها، خود را از نظارت مبرّا می‌دانند؛ در حالی که وظیفه دیوان محاسبات است تا به این حوزه ورود داشته باشد.

وی افزود: بیشتر مواردی که از آن با عنوان «حقوق‌های نجومی» یاد می‌شود، مربوط به شرکت هاست که برخی در تلاشند تا از این حیاط خلوت برای هزینه کردهای غیرشفاف خود، بهره ببرند.

دستغیب، ملاک عمل در دیوان محاسبات را براساس مّر قانون، دانست و بیان داشت: این نهاد نظارتی هیچ گونه ملاحظه و تعارفی در برخورد با بی انضباطی‌های مالی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha