کد خبر 237480
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت مطرح شد؛

انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت را تغییر داد

انقلاب اسلامی ایران هندسه قدرت را تغییر داد

رئیس بسیج مستضعفین در کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت گفت: انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت بود و ایران را در ابعاد مختلف تبدیل به یک کشور بسیار راهبردی و شاید راهبردی ترین کشور در عالم تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت صبح امروز ۷ بهمن ماه در برج میلاد تهران با حضور دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص)، سردار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمع کثیری از خانواده شهدا و مردم شهید پرور تهران برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج مستضعفین ضمن درود به ارواح مطهر ۲۴ هزار شهید تهران و دیگر شهیدان، گفت: امروز این توفیق را داریم که در ایام ماه رجب و در سالروز وفات حضرت زینب (س) در محضرشان در چنین جلسه معنوی و باشکوهی برای گرامی‌داشت یاد و خاطره آن شهیدان عزیز و بزرگ حاضر شویم.

وی ادامه داد: در طلیعه دهه فجر یک رویداد بزرگ در حال برگزاری است. در کنگره ۲۴ هزار شهید به‌خون‌خفته تهران، بی مناسبت نیست که سخن را درباره پیامدهای انقلاب اسلامی ملت ایران که شهیدانمان جان خود را تقدیم این انقلاب نمودند، آغاز کنیم. در ابتدا به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی اشاره می‌کنم. اولین نتیجه انقلاب اسلامی ساقط شدن حکومت موروثی و سلطنتی پهلوی بود. این خون شهدا بود که حکومت جابران و استبدادی را که چندین سال حکومت می‌کرد و مردم نقشی در تعیین پادشاه که بر همه مقدرات کشور مسلط بود نداشتند را از میان برد.

رئیس بسیج مستضعفین افزود: انگلیس‌ها فرزند رضا پهلوی را در شهریور سال۲۰ جانشین او کردند و انقلاب اسلامی این روند را ریشه کن کرد و انتخابات به جای حکومت موروثی پادشاهی نشست.این بزرگ‌ترین دستاورد چندین هزار ساله ملت ایران است که رژیم پهلوی جای خود را به جمهوری اسلامی داد. جمهوری اسلامی علوی و عاشورایی است. و انقلاب اسلامی الگویی را در انتخابات و همه‌پرسی نظام علوی و عاشورایی جمهوری اسلامی به میدان آورد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای اولین بار در ایران قد برکشید و به عنوان الگوی جدید مورد توجه مسلمانان و ملت‌های آزادی‌خواه قرار گرفت. این ثمره خون شهیدان ماست. رهبر معظم انقلاب اسلامی ثبات و پایداری را در انقلاب اسلامی ایران محقق کرد که امروز شاهد هستیم در دنیا در بین مقامات سیاسی و نظامی ملت ایران در حوزه تمدن نوین اسلامی در نزدیکی قله قرار گرفته است. پیامدهای بزرگ انقلاب اسلامی اگر به درستی مورد توجه قرار بگیرد و تبیین بشود آثار و نتایج بسیار بزرگی را در مقابل چشمان ما عیان خواهد کرد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: از پیامدهای بین المللی پیروزی انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی(ره) خلق شد و ملت ایران آن را عملیاتی کرد، این بود که قدرت نرم مبنای حرکت خود در انقلاب اسلامی قرار دادند. امام اجازه نداد جوانان و داوطلبانی که میخواستند مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی را شروع کنند این کار را انجام دهند. او با تکیه بر قدرت و ایمان مردم، خون مطهر شهدا و با راهبرد غلبه خون بر شمشیر انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی افزود: چند روز پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی از اول تکیه اش به قدرت نرم، مردم، تبیین و روشن‌گری بوده و خواهد بود. امروز ما تحقق قدرت نرم و تبدیل آن به قدرتی سازنده و مؤثر در تحولات بین المللی را شاهدیم. آمریکایی که ۵۰ درصد قدرت نظامی دنیا را دارد و لنگلیس و رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی با همه توان و قدرت نظامی خود نتوانستند بر ملت مظلوم غره کوچکترین موفقیتی به دست بیاورند. در حالی که این مردم دستشان خالی است. مردم غزه چندین سال است محاصره هستند و چندین سال است در محاصره زندگی کرده‌اند و هنوز هم آب و غذا بر آن‌ها بسته است.

رئیس بسیج مستضعفین افزود: انقلاب اسلامی تغییر هندسه قدرت بود و ایران را در ابعاد مختلف تبدیل به یک کشور بسیار راهبردی و شاید راهبردی ترین کشور در عالم تبدیل کرد. ۶۰ هزار مستشار آمریکایی تا قبل از پیروزی جمهوری اسلامی در کشور ما حضور داشتند تا کشور ما را به سمت و سویی ببرند که نظام سلطه می‌خواهد. آن‌ها می‌خواستند کشور ایران مهم‌ترین متحد رژیم صهیونیستی باشد.

وی بیان کرد: امروز چیزی که در جبهه مقاومت مشاهده می‌کنیم آمریکایی ها با بیش از ۵۰ درصد نیروی نظامی دنیا نیروی نظامی آن‌ها اطلاعیه صادر می‌کند و میگوید توانسته است یک موشک شلیک شده از انصارالله یمن را رهگیری کند و لین برایشان موفقیت محسوب می‌شود. این ها عراق و افغانستان را اشغال کردند اما نتوانستند قدر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha