کد خبر 237446
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

از درخواست دو میلیون دلاری تا بند دردسر ساز؛

چهار شرط برانکو برای بازگشت به پرسپولیس

چهار شرط برانکو برای بازگشت به پرسپولیس

اگرچه به نظر می‌رسد پرسپولیس و برانکو در آستانه یک توافق برای همکاری دوباره هستند اما 4 مانع همچنان در این میان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس بعد از دو مرحله شکست در مذاکره با برانکو و تلاش برای جلب رضایت او به بازگشت به این تیم، حالا دور سوم مذاکره با این سرمربی کروات را در پیش دارد و حالا که به نظر می‌رسد با برکناری وی از نیمکت تیم ملی عمان، شرایط برای رسیدن به نقطه مشترک فراهم‌تر از قبل شده باشد ولی همچنان موانعی برای این همکاری وجود دارد که باید دید در نهایت این موارد از بازگشت مرد محبوب کروات به جمع سرخپوشان جلوگیری می‌کند یا مدیران باشگاه در سومین دور مذاکرات موفق به عقد قرارداد همکاری خواهند شد. این موارد به شرح زیر هستند:

مدت زمان عقد قرارداد

باشگاه پرسپولیس در پیشنهاد اولیه خود به برانکو خواستار عقد قرارداد قطعی تا پایان فصل با بند تمدید یک ساله در صورت رضایت از عملکرد وی را داده بود که این پیشنهاد یکی از دلایل دلخوری و ناراحتی برانکو و دادن جواب منفی به مسئولان باشگاه شده بود. برانکو گفته بود اگر هم تصمیم به بازگشت به ایران بگیرد فقط با قرارداد قطعی 1.5 ساله و تا پایان فصل آینده پای میز مذاکره خواهد نشست و چنین پیشنهادی که مدیران پرسپولیس داده‌اند را نخواهد پذیرفت. این موضوع منجر به تردید مدیران پرسپولیس در ابتدای مذاکرات شد و باعث شد طرفین به توافق نهایی نرسند. هرچند به نظر می‌رسد در حال حاضر باشگاه پرسپولیس از این موضوع عقب نشینی کرده است.

درخواست دو میلیون دلاری

رقم پیشنهادی برانکو هم برای پرسپولیس کمی سنگین است. او بابت 1.5 فصل قرارداد با پرسپولیس 2 میلیون دلار (بیش از 100 میلیارد تومان) از این باشگاه مطالبه کرده است. رقمی که با توجه به مشکلات مالی حال حاضر این باشگاه برای مسئولان پرسپولیس سنگین است، خصوصاً اینکه برانکو مثل گل‌محمدی اهل صبوری و مدارا بابت دستمزدش نیست و بارها بابت چند هفته تعویق دریافتی‌هایش به باشگاه نوتیس داده و حتی ایران را ترک کرده است و قانون هم چنین اجازه‌ای به او می‌دهد. در کنار پیشنهاد مالی، این سرمربی کروات پاداش‌هایی برای نتایج مسابقات داخلی و آسیایی می‌خواهد که باید در قراردادش گنجانده شود. برانکو تاکید کرده طبق قرارداد دستمزدش را در اقساط تعیین شده و سر موعد دریافت می‌کند و نمی‌خواهد مشکلات دوران سابق حضورش در این تیم بازهم تکرار شود.

بودجه قابل توجه نقل و انتقالاتی

برانکو در یک بررسی اجمالی روی پرسپولیس اعلام کرده این تیم نیاز به جذب 4-5 بازیکن مطرح و درجه یک دارد و باید بودجه مناسبی برای جذب این نفرات در اختیارش قرار داده شود. باشگاه پرسپولیس درگیر مشکلات اقتصادی عدیده‌ای است و برای پرداخت مالیات برانکو هم به دردسر افتاده است و به سختی توانسته این مانع را از سر راه بردارد و حالا پرداخت دستمزد قابل توجه برانکو و خواسته مالی او برای بستن یک فهرست نقل و انتقالات پرو پیمان زمستانی در توان پرسپولیس نیست و مدیران باشگاه اعلام کردند محدودیت‌هایی در این زمینه دارند و بهتر است برانکو از خواسته‌هایش کوتاه بیاید تا شرایط همکاری دوباره فراهم شود.

بند دردسر ساز

برانکو در کنار همه موارد بالا می‌خواهد بندی در قراردادش وجود داشته باشد تا در صورت داشتن پیشنهاد ملی و پیشنهاد اروپایی بتواند با پرسپولیس فسخ کرده و از این تیم بدون مشکلی جدا شود. یعنی دقیقاً برعکس چیزی که پرسپولیس می‌خواست و سعی داشت دست بالا را در تمدید قرارداد فصل آینده با سرمربی کروات داشته باشد، برانکو می‌خواهد تصمیم گیرنده در مورد ادامه همکاری خودش باشد و اگر پیشنهاد مناسبی از یک تیم ملی یا یک باشگاه اروپایی به دستش رسید بدون مشکل در هر مقطعی بتواند پرسپولیس را ترک کند. این سخت‌ترین خواسته برانکو است که هیات مدیره باشگاه با آن مخالفت کرده و دست درویش در اینجا برای پذیرش آن تا حدودی بسته است.

در انتظار دور سوم مذاکرات

شب گذشته نشستی در باشگاه پرسپولیس میان مدیران شکل گرفت و امضای قرارداد همکاری با برانکو و شرایط او مورد بررسی قرار گرفت و حالا درویش با یک بسته پیشنهادی جدید قرار است سراغ برانکو برود. در این بسته پیشنهادی باشگاه کمی از موضع خودش از پیشنهاد قبلی کوتاه آمده ولی این انتظار را از برانکو هم دارد تا برای رسیدن به نقطه نظر مشترک او هم از برخی خواسته‌هایش صرف نظر کند. حالا که برانکو از نیمکت عمان برکنار شده و در مارکت مربیگری وضعیتش به این واسطه با افت شدیدی روبرو شده بعید نیست با دست پایین‌تری نسبت به دو دور مذاکره قبلی با مدیران پرسپولیس دور یک میز بنشیند و احتمال اینکه خواسته‌هایش را تعدیل کند زیاد است و باید دید چه تصمیمی خواهد گرفت.

اوسمار در آب نمک

اگر به هر دلیلی مذاکره با برانکو به نتیجه نرسد، باشگاه دیگر فرصت باز کردن باب مذاکره با سرمربی جدیدی را ندارد و آنگاه اوسمار ویرا، دستیار گل‌محمدی به عنوان سرمربی تا پایان فصل انتخاب خواهد شد. او در دسترس پرسپولیس است و مشغول تمرین دادن این تیم است و به نوعی گزینه حاضر و آماده و در آب نمک خوابیده این تیم است تا اگر بازهم با برانکو به نتیجه نرسیدند دیگر وقت را تلف نکرده و دستیار برزیلی یحیی به عنوان جانشین او معرفی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha