کد خبر 237426
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲

از شهدا بیاموزیم:

اگر مثل شهدا نباشیم بی‌فایده است/ باید پیام شهدا را به‌ داخل شهرها ببریم 

اگر مثل شهدا نباشیم بی‌فایده است/ باید پیام شهدا را به‌ داخل شهرها ببریم 

شهید علمدار می‌گوید: «باید روی خودمان کار کنیم. اگه مثل شهــدا نباشیم، بی‌فایده است؛ کـلام ما تأثیر نخواهد داشت.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، پرواضح است که شهدا از زمانه خود جلوتر بوده و به مسائل روز آگاهی داشتند، شهید سیدمجتبی علمدار نیز از جمله جوانانی بود که می‌دانست جنگ این روز و روزگار ورای توپ و تانک است و دفاع در جبهه فرهنگی بیش از پیش وجوب دارد. 

در کتاب «علمــدار» که انتشارات گروه فرهنگی شهید هادی آن را به چاپ رسانده، آمده است: «هر روز ورود زبانش بود و می گفت: «تیر و توپ و تفنگ دیگه تموم شد! ما باید توی شهر خودمون، کوچه به کوچه، مسجد به مسجد، مدرسه به مدرسه، دانشگاه به دانشگاه، کار کنیم. باید بریم دنبال جوانها؛ باید پیام اینهایی که توی خون خودشون غلتیدند رو ببریم توی شهر.»

 یکبار به او گفـتم: «خب! اگـه این کـار رو بکنیم چـی میـشه!؟»

 برگشت و با صدایی بلندتر گفت: «جامعه بیمه میشه. گناه در سطح جامعه کم میشه. مردم اگه با شهـدا رفیق بشن، همه چی درست میشه؛ اونوقت جوان‌ها میشن یار امام زمان عج .» 

بعد شروع کرد توضیح دادن: «ببین! ما نمیتونیم چکشی و تند برخورد کنیم؛ باید با نرمی و آهسته آهسته کار خودمون رو انجام بدیم. باید خـاطرات کوتاه و زیبای شهــدا رو جمع کنیم و منـتقل کنیم. نباید منتظر باشیم که ما رو دعوت کنند؛ باید خودمان بریم دنبال جوانها. البته قبلش باید روی خودمان کار کنیم. اگه مثل شهــدا نباشیم، بی فایده است؛ کـلام ما تأثیر نخواهد داشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha