کد خبر 237312
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹

جام ملت‌های آسیا - 2024 قطر/

ایران، برترین تیم دور مقدماتی شد، هند بدترین/ فقط دو تیم گل نخوردند!

ایران، برترین تیم دور مقدماتی شد، هند بدترین/ فقط دو تیم گل نخوردند!

تیم ملی فوتبال ایران که با کسب 3 پیروزی و مقتدارنه به جمع 16 تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2024 - قطر صعود کرد، عنوان بهترین تیم مرحله گروهی (مقدماتی) این مسابقات را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی حیات، در مرحله گروهی هجدهمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا (۲۰۲۴- قطر) ۳ تیم ایران، قطر و عراق موفق شدند با پیروزی در تمام دیدارهای خود و کسب ۹ امتیاز کامل این مرحله، به مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات صعود کنند.

در این بین تیم ملی فوتبال ایران با تفاضل گل ۵+ (۷ گل زده - ۲ گل خورده) بالاتر از قطر با تقاضل گل ۵+ (۵ زده - بدون گل خورده) و عراق تفاضل گل ۴+، عنوان بهترین تیم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد.

همچنین تیم‌های استرالیا و عربستان با ۷ امتیاز و تفاضل گل ۳+ (هر دو ۴ زده - یک خورده)، ژاپن ۶ امتیاز و تفاضل گل ۴+ و بحرین ۶ امتیاز و تفاضل گل صفر، در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم هندوستان بدون امتیاز و تفاضل گل ۶- (بدون گل زده - ۶ گل خورده) عنوان بدترین تیم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد و تیم‌های هنگ‌کنگ بدون امتیاز و تفاضل گل ۶- (یک زده - ۷ خورده) و ویتنام بدون امتیاز و تفاضل گل ۵- در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم‌های عراق، ژاپن و کره‌جنوبی با ۸ گل، بیشترین گل زده را در این مرحله به خود اختصاص دادند و تیم‌های قطر و تایلند هم بدون گل خورده، در این بخش بهترین تیم جام بودند.

ضمن اینکه تیم‌های چین و هند بدون گل زده و ویتنام و مالزی با ۸ گل خورده بدترین تیم‌های جام در این بخش‌ها لقب گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha