کد خبر 237245
۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

از شهدا بیاموزیم:

توصیه های پدرانه شهید صیاد شیرازی به دخترش

توصیه های پدرانه شهید صیاد شیرازی به دخترش

پدرم گفـت: «ببخشـید! نمی خـوام ناراحـت تون کنم. امـا وقتی پـای تلویـزیون می نشینم انگـار وقتـم داره تلـف میشه؛ باید اون دنیا جواب بدم که وقتـم را بـرای چـی مصـرف کـردم.»

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، زندگی شهدا سراسر پند و حکمت برای آنانی است که به دنبال راهی میگردند تا مسیر زندگی‌شان را مشخص کرده و پا در مسیر آنان بگذارند.

سرلشکر شهید علی صیاد شیرازی به سال ۱۳۲۳ در شهرستان درگز از توابع خراسان متولد شد. او اگر چه در دوران طاغوت لباس ارتش را بر تن داشت، اما به راستی سرباز واقعی امام خمینی (ره) بود و سرانجام در مکتب او نیز رستگار شد و در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ با ترور منافقین، شهادت را در آغوش گرفت.

مریم صیاد شیرازی؛ دختر شهید در کتاب «خدا می خواست زنده بمانی» که به قلـم فاطمه غفاری نوشته شده و توسط انتشارات روایت فتـح منتشر شده است، بیان میکند: «بابا در استفاده از وقـت خیلی منظـم بود و خساست به خرج می داد. مثلا شب ها از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۱:۲۲ مطالعه میکرد. بماهم توصیه میکرد: «دوسـت دارم صبـح ها ورزش کـنید و همـه کارهاتون مرتب و منظم باشه و وقت تون را هدر ندید.» اما هیچ گاه وادارمان نمی کرد مثل خودش باشیم.

 روی همین حساب، تلویزیون خیلی کم می دید. بیشتر اخبار و تحلیل های سیاسی را دنبال می کرد و بعضی سریال هایی مثل امام علی (ع) و مردان آنجلس.

حسرت به دلم مانده بود یکبار بیاید و همپای ما بنشیند فیلـمی، سریـالی نگاه کند. یکبار خیلی اصرارش کردم و قربان صدقه اش رفتم که بیاید همراه ما تلویزیون ببیند. بالاخره آمد و نشست. اما چه نشستنی؟! مثل اینکه روی میخ نشسته باشد. بعـد از یک ربـع گفـت: «ببخشـید! نمی خـوام ناراحـت تون کنم. امـا وقتی پـای تلویـزیون می نشینم انگـار وقتـم داره تلـف میشه؛ باید اون دنیا جواب بدم که وقتـم را بـرای چـی مصـرف کـردم. نمی تونم بنشینم و این برنامه را نگاه کنم! میشـه مـن بــرم؟!».. معذرت خـواهی کـرد و رفت به اتاقـش! »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha