کد خبر 237199
۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰

حاجی‌بابایی به «حیات» خبر داد؛

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده + فیلم

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده + فیلم

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حیات درباره فرمول و میزان افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان با شاغلین توضیحاتی ارائه داد.

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به اخرین تغییرات افزایش حقوق بازنشستگان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان را در مجلس با این اصل بررسی کردیم که «هر بازنشسته باید 90 درصد دریافتی افراد شاغل متناظر با خود را دریافت کند» مبنا قرار دادن این اصل از این جهت است که افراد شاغل حدود 10 درصد حکم حقوق‌شان را به عنوان کسورات می‌پردازند و در صورت رعایت این اصل دریافتی شاغلان و بازنشستگان باهم مساوی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این افزایش حقوق باید به صورت پلکانی و طی سه سال صورت بگیرد و بازنشستگان عزیز در سال اول 40 درصد، در سال دوم 30 درصد، و در سال سوم هم 30 افزایش را شاهد خواهند بود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممکن است برای بازنشستگان سوال پیش بیاید که ایا این اصل شامل افزایش 20 درصدی حقوق شاغلان هم خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این همسان‌سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان شامل افزایش حقوق شاغلان هم خواهد شد.

وی با اشاره به حقوق فوق العاده‌ای که برای همه کارکنان دولت در سراسر کشور در نظر گرفته شده، یادآور شد: میزان فوق العاده ای که حقوق بگیران شاغل دریافت می‌کنند با فرمول «ضرب در 90 درصد و ضرب در 40 درصد» محاسبه شده و به بازنشستگان هم اختصاص خواهد یافت.

حاجی‌ بابایی در پایان تاکید کرد: از این‌پس هر افزایش حقوقی که به شاغلین تعلق گیرد شامل حال بازنشستگان هم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha