کد خبر 237136
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

سازمان ملل آوارگی اجباری فلسطینیان را محکوم کرد

سازمان ملل آوارگی اجباری فلسطینیان را محکوم کرد

سازمان ملل عنوان کرده است که به شدت مخالف آوارگی اجباری فلسطینیان تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، سازمان ملل متحد اعلام کرده است که به شدت در برابر هرگونه اقدام برای جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه مقاومت می‌کند و به هیچ عنوان از ایده ساخت جزیره مصنوعی در سواحل غزه برای سکونت مردم فلسطینی حمایت نمی‌کند.

به گزارش «آناتولی»« استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالی مورد برنامه‌های عنوان شده از سوی رژیِم صهیونیستی برای ساخت یک جزیره مصنوعی در سواحل غزه جهت اسکان موقت فلسطینیان عنوان کرد: ما از ایده ساخت جزیره مصنوعی حمایت نمی‌کنیم.

پس از ابراز مخالفت سازمان ملل با ایده مطرح شده و واکنش‌های گسترده و منفی حماس به این پیشنهاد، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طرح این ایده را جهت اجرا تکذیب کرد.

پیشتر، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، پیشنهاد ایجاد جزیره مصنوعی در دریای مدیترانه را برای ساکان ساکنان غزه که تحت تاثیر فشارهای رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، مطرح کرد.

پیشنهادی که به موجب آن حماس عنوان کرد، وزیر خارجه این رژیم را به دلیل پیشنهاد مطرح شده باید در لیست باهوش ترین احمق های دنیا قرار داد. به گفته حماس این ایده قابلیت این را دارد که برای شهرک نشینان صهیونیستی اجرا شود نه مردم فلسطین.

دوجاریک سپس خاطرنشان کرد که سازمان ملل و شرکای این سازمان موفق شدند روز دوشنبه از بیمارستان الشفا در شمال غزه بازدید کنند و مقداری سوخت را به این بیمارستان تحویل دهند. آنها بر این موضوع هم تاکید کردند که سوخت مورد نظر بسیار کمتر از آنچه که نیاز این بیمارستان الشفاست، بوده است.

اکنون هزاران نفر از مردم آواره غزه به دنبال یافتن سرپناهی در این بیمارستان هستند. جایی که گفته می‌شود، مقدار بسیار کمی آب و غذا برای مردم آواره وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha