کد خبر 237053
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

ناصر ابراهیمی در گفتگو با «حیات»:

این همان تیم ملی است که دوست داریم/ حرکت بیرانوند مارا به بازی برگرداند

این همان تیم ملی است که دوست داریم/ حرکت بیرانوند مارا به بازی برگرداند

پیشکسوت فوتبال در مورد عملکرد تیم ملی در دیدار مقابل امارات صحبت کرد.

ناصر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در دیدار مقابل امارات اظهار کرد: این بازی کاملاً شرایط متفاوتی با دیدار مقابل هنگ کنگ داشت و ما توانستیم به خوبی و با یک استراتژی بازی مناسب برتری خودمان را به حریف دیکته کنیم. در همه خطوط ما سرتر از امارات بودیم و این را در زمین به نمایش گذاشتیم. ما دو گل در جریان بازی به ثمر رساندیم و به جز آن 3 گل دیگر هم زدیم که مورد قبول قرار نگرفت یعنی اگر حسابش را بکنید ما 5 بار دروازه امارات را باز کردیم و این اختلاف واقعی میان دو تیم بود. این بازی خوب نشان می‌دهد کادرفنی به خوبی شاگردانش را ریکاوری کرده و از لحاظ روحی و روانی کاری کرده بازی با هنگ کنگ را فراموش کنند و فشار انتقادات روی آنها اثر منفی نگذارد.

وی افزود: تغییرات جزئی در ترکیب رخ داد که به نظرم مثمر ثمر بود، علی قلیزاده که به ترکیب اضافه شد عملکرد خوبی داشت و روی نفوذها توانست به دروازه حریف فشار بیاورد و یک گل هم زد که میلیمتری در آفساید بود و با بدشانسی قبول نشد. صادق محرمی هم در دقایقی که در زمین بود خوب عمل کرد و امیدوارم مصدومیتش جدی نباشد. از سمت دیگر مهدی قایدی روز خیلی خوبی نداشت و برخلاف دو بازی قبلی عمل کرد و امیدوارم بازهم به روزهای خوبش برگردد چرا که اگر روی فرم باشد حضورش در ترکیب برای تیم یک نعمت است. در کل عملکرد خوبی از تیم ملی در این بازی شاهد بودیم و هرچقدر بازی با هنگ کنگ نا امید کننده بود این بازی ما را به آینده تیم ملی امیدوار کرد.

پیشکسوت فوتبال در ادامه گفت: ما به موقع به گل اول رسیدیم و گل دوم هم اگر آفساید اعلام نمی‌شد روند بازی تغییر می‌کرد ولی خب بعد از آن بازی کمی از تب و تاب افتاد و  داشت می‌رفت به سمتی که اتفاقات بازی با هنگ کنگ تکرار شود و بازیکنان دچار استرس شوند و توپ‌هایشان گل نشود، به نظرم کلید این بازی پنالتی مهار شده توسط بیرانوند بود که شرایط روحی ما را دوباره بازگرداند و روحیه تیم حریف هم برعکس تضعیف شد. اگر پنالتی امارات گل می‌شد ممکن بود دیگر نتوانیم به بازی برگردیم و کار گره می‌خورد. باید از بیرانوند ممنون باشیم که با درخشش خودش تیم ملی را در این بازی نگه داشت.

ابراهیمی با اشاره به هماهنگی آزمون و طارمی هم توضیح داد: من از بازی سردار آزمون خیلی لذت بردم. نوعی از خودگذشتگی و پختگی در بازی او دیده می‌شود و این در هماهنگی با طارمی به او خیلی کمک کرده است. او اصلاً خودخواه نیست و برایش مهم نیست در رقابت با طارمی، گل‌های زده‌اش کمتر باشد و از همین رو پاس‌های خوبی به او می‌دهد. هماهنگی و همکاری این زوج برایم لذت بخش است و شاید تا سال‌ها طول بکشد تا دوباره چنین زوجی در خط حمله تیم ملی ببینیم.

وی در مورد تقابل با سوریه در مرحله یک هشتم نهایی هم توضیح داد: سوریه تیمی نیست که بتواند حریف ما شود، هرچند تیمی که به این مرحله صعود کرده را نباید دست کم گرفت ولی از لحاظ فوتبای تقریباً هم سطح همین امارات هستند و اگر خودمان باشیم کار سختی برای عبور از این تیم نداریم، بازی‌های سخت اصلی ما از مرحله یک چهارم نهایی شروع می‌شود و امیدوارم بتوانیم در آن مرحله هم خوش شانس باشیم و راهی نیمه نهایی شویم. اگر تیم ملی به نیمه نهایی برسد می‌توان به آن نمره قبولی داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha