کد خبر 236987
۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۱

رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با «حیات»:

پاسخ علمی به شایعات اخیر در مورد دریاچه ارومیه + فیلم

پاسخ علمی به شایعات اخیر در مورد دریاچه ارومیه + فیلم

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه موضوع اصلی در مورد دریاچه ارومیه بحث تغییر اقلیم است، گفت: شایعات زیادی در این خصوص وجود دارد اما ما به این شایعات پاسخ علمی می‌دهیم.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حیات، ضمن بیان مطلب فوق گفت: شایعات اخیر در مورد دریاچه ارومیه مرجع علمی دقیقی ندارد اما این موضوع را هم باید در نظر گرفت که در علم هر چیزی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: با توجه به خشک شدن دریاچه ارومیه و گاز متانی که به‌صورت موضعی آزاد می‌شود می‌تواند بر روی ابرها تاثیرگذار باشد و سایر موارد دلیل علمی ندارد.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ما مرجع ملی تغییر اقلیم کشور هستیم، تصریح کرد: به پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار ابلاغ کردیم که هاب علمی و هاب منطقه‌ای را تشکیل دهند. البته با برگزاری دو نشست؛ دستگاه‌ها را مکلف کردیم تا وارد موضوع شوند و هر دستگاهی از دید خودش مسائل را ارزیابی می‌کند اما واقعیت این است که موضوعات مطروحه جنبه علمی ندارد و ما تلاش می‌کنیم که به لحاظ علمی پراکندگی ابرها را بررسی و پاسخ دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت برای مقابله با بحران آب چیست؟ اظهار کرد: مساله مدیریت آب بر عهده وزارت نیرو است اما چون آب، یکی از مولفه های اصلی محیط زیست است؛ بنابراین کارگروهی تشکیل دادیم  و برنامه هایی را به صورت بلندمدت و کوتاه مدت در نظر گرفته‌ایم.

سلاجقه گفت: ما مدیریت جامع منابع آب را با همکاری وزارت نیرو پیگیری می‌کنیم اما بهتر است از وزیر نیرو در این خصوص سوال کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha