کد خبر 236790
۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

گوشی سامسونگ با قیمت نجومی در ایران + تصویر

گوشی سامسونگ با قیمت نجومی در ایران + تصویر

گوشی جدید سامسونگ در حالی وارد ایران شده که قیمت نجومی آن، توجه مردم را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ گوشی‌ پرچمدار جدید سامسونگ هفته پیش در مراسم آنپکد در حالی معرفی شد که اکنون پای آن به ایران رسیده و طرفداران خود را نیز دارد. این دستگاه‌ها در بازار ایران موجود شده و قیمت گلکسی S۲۴ (اس ۲۴) در پاساژ علاالدین بسیار بالاتر از نسخه جهانی است.

حدود ۱۰ روز تا آغاز عرضه جهانی گلکسی S۲۴ باقی مانده که این دستگاه در بسیاری از بازارها و همچنین بازار ایران موجود شده و با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت دلاری در دسترس کاربران قرار گرفته است.

آخر هفته گذشته شرکت سامسونگ در مراسم Galaxy Unpacked از سری گلکسی S۲۴ و هوش مصنوعی اختصاصی Galaxy AI رونمایی کرد. این سری شامل پرچمداران جدید سامسونگ، یعنی گلکسی S۲۴، S۲۴ پلاس و S۲۴ اولترا می‌شود که هر ۳ نسخه جزو بهترین گوشی‌های ۲۰۲۴ هستند که قرار است با آیفون ۱۵ و سپس آیفون ۱۶ رقابت کنند. بااعلام شرکت سامسونگ در این مراسم عرضه جهانی این سری از ۱۱ بهمن ماه آغاز می‌شود، اما به‌دلیل گستردگی مشتریان در سراسر جهان و تقاضای بالا برای پرچمداران جدید، توزیع آن از چند هفته قبل آغاز شده و حتی قبل از مراسم هم ویدیو آنباکس آن منتشر شد.

اگرچه قرار بود سری گلکسی S۲۴ از ۱۱ بهمن ماه وارد بازار جهان و ایران شود، اما باتوجه به‌اینکه نسخه‌های قبلی پرچمداران سامسونگ هم قبل از عرضه رسمی در بازار دیده شده بودند بسیاری منتظر بودند تا سری جدید هم با همین سرنوشت مواجه شود. اکنون گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد ۱۰ روز قبل از تاریخ رسمی سری گلکسی S۲۴ به بازار ایران رسیده و با قیمت بسیار بالایی نسبت به مبلغ دلاری به‌فروش می‌رسد.

درحالی که قیمت دلاری گلکسی اس ۲۴ و S۲۴ پلاس نسبت به نسل قبلی تغییری نکرد، مدل اولترا با ۱۰۰ دلار افزایش قیمت روبه‌رو شد. براین اساس، پیکربندی پایه گلکسی S۲۴ با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ۷۹۹ دلار، گلکسی S۲۴ پلاس با حافظ داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۹۹۹ دلار و S۲۴ اولترا با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۲۹۹ دلار راهی بازار خواهند شد. البته باید درنظر داشت که قیمت گوشی در هر نقطه‌ای از جهان با توجه به مالیات و هزینه حمل و نقل متفاوت خواهد بود.

با در نظر گرفتن نرخ فعلی دلار حدودا ۵۴۵۰۰ تومان، گلکسی S۲۴ حدودا با قیمت ۴۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نسخه پلاس حدودا با قیمت ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و نسخه اولترا با قیمت ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه خواهند شد. بااین حال اکنون نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S۲۴ با قیمت ۵۲.۵ میلیون برای مدل پایه، ۵۸.۵ میلیون برای مدل پلاس و ۷۳.۵ میلیون تومان برای مدل اولترا در بازار ایران و پاساژ علاالدین موجود شده‌اند.

پیش از این اعلام شده بود که گوشی آیفون ۱۴ و ۱۵ به‌دلیل پشتیبانی از سرویس پیام ماهواره‌ای در ایران رجیستر نمی‌شوند. مهدی عبقری، دبیر وقت انجمن واردکنندگان اعلام شد که گوشی‌های آیفون به‌دلیل ارزبری از ایران رجیستر نخواهند شد. اگر هر یک از روایت‌ها صحت داشته باشد، مشکلی برای رجیستر کردن سری گلکسی S۲۴ وجود نمی‌آید و هم‌اکنون به شکل رجیستر شده در بازار ایران و حتی فروشگاه‌های اینترنتی در دسترس است.

در انتها توصیه می‌کنیم اگر علاقه‌مند تهیه این نسخه هستید، کمی صبر کرده تا قیمت آن پایین بیاید و به قیمت اصلی نزدیک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha