کد خبر 236723
۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد:

اسارت قطعه‌ای از بهشت بود/ «ویکی آزادگان» بستری ارزشمند برای ثبت خاطرات آزادگان

اسارت قطعه‌ای از بهشت بود/ «ویکی آزادگان» بستری ارزشمند برای ثبت خاطرات آزادگان

حجت الاسلام ابوترابی گفت: دنیای اسارت دنیایی بسیار زیبا است. همه آزادگان اذعان می‌کنند که اسارت قطعه ای از بهشت بود و اسلام و ارزشهای اسلامی در جان یک انسان واقعی اینگونه مینشیند که جهنم واقعی را به بهشت واقعی تبدیل کند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران در آئین رونمایی از نرم افزار «ویکی‌آزادگان» گفت: دفاع مقدس برگ زرین و کتابی اثرگذار در تاریخ گذشته و آینده جهان اسلام و بشریت است. با اطمینان میتوان گفت تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی و تحولاتی که امروز در جهان اسلام در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... مشاهده می‌کنیم مرهون دفاع مقدس است. اگر دفاع مقدس نبود امروزه پرچم برافراشته ایران نبود یا رنگ و بویی از اسلام و جمهوریت نداشت. 

وی ادامه داد: یکی از برگهای زرین و زیبا، پرمحتوا و سازنده دفاع مقدس دوران اسارت است. در واقع اسارت از هر دریچه ای بنگرید تجربه ای تکرار نشدنی در حیات بشر است. مجموعه ای از جوانانی که با مجاهدتی سخت تا آخرین گلوله در میدان مجاهدت ایستاده و جز به شهادت یا پیروزی نمی اندیشیدند. اراده خداوند این بود که به اسارت دشمن دربیایند و در این برهه مجاهدت و پیروزی بزرگتری خلق کردند. دنیای اسارت دنیایی بسیار زیبا است. همه آزادگان اذعان می‌کنند که اسارت قطعه ای از بهشت بود و اسلام و ارزشهای اسلامی در جان یک انسان واقعی اینگونه مینشیند که جهنم واقعی را به بهشت واقعی تبدیل کند. 

امام جمعه موقت تهران گفت:  اسارت در سایه استقامت، صبر، ایمان، محبت، تحکیم رابطه با خدا و خلق انجام شد. لذا تبیین آن کاری بسیار بزرگ است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ثبت این خاطرات ماندگار تاکید دارند. موسسه پیام آزادگان شجره طیبه ای است که توسط جمعی از یاران آزادگان شکل گرفته و امروزه پس از دهه‌ها تلاش، آثار ارزشمند آن در معرض استفاده دیگران قرار می گیرد. «ویکی‌آزادگان» بستر مناسبی برای ثبت دستاوردهای ارزشمند دوران اسارت است که امیدواریم با استفاده ارزشمند از این نهال شاهد استفاده بایسته از آن باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha