کد خبر 236555
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

دفاع ما از فلسطین برگرفته از آموزه های دینی ماست

دفاع ما از فلسطین برگرفته از آموزه های دینی ماست

نماینده ولی فقیه در هلال احمر عنوان کرد: دفاع از فلسطین برگرفته از آموزه‌های دینی ماست که جمهوری اسلامی بر مبنای تاکنون بر آن تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار حیات؛ آیت الله‌ معذی؛ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین اظهار داشت: نگاه حمایت از مظلوم نگاه قرآن کریم و روایات اسلامی است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی عاشورای ۱۳۴۲ شمسی در مدرسه فیضیه، فلسطین را مساله اسلامی معرفی نمودند و صهیونیست‌ها را به عنوان ظالمانی که اشغالگران فلسطین هستند مطرح کردند.

وی افزود: رژیم شاهنشاهی حامی رژیم صهیونیستی بود و حتی در جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل حمایت‌های بی‌دریغ از این رژیم داشت. ولی همان زمان امام خمینی(ره) مساله فلسطین را مساله اول جهان اسلام مطرح کردند. 

آیت الله معذی با تاکید دوباره بر مساله فلسطین به عنوان مساله اصلی جهان اسلام یادآور شد: مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم سابقه دیرینه و تاریخی دارد. در نظام جمهوری اسلامی هم از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی فلسطین جایگاه بسیار بالایی داشت و به همین خاطر سفارت اسرائیل به عنوان مرکز موساد و در پرتو حمایت ساواک و کلا رژیم شاهنشاهی به سفارت فلسطین تبدیل شد. و با وجود مشکلات فراوان همچون جنگ تحمیلی و دیگر مشکلات (و توطئه‌ها) جمهوری اسلامی تا به امروز حمایت از فلسطین را کنار نگذاشته است. از همین رو در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و مستشاری نظامی به فلسطین کمک کرده است.

وی تصریح کرد: در دنیای کنونی ظلم ظالمانی همچون صهیونیست‌ها بر مردم غزه به وسیله بمب و امکانات تخریبی بر مردم فلسطین فرود می‌آید. ولی جمهوری اسلامی در حمایت از مردم غزه پیش قدم است. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار روزانه تلفات انسانی در غزه یادآور شد: در فلسطین هر ساعت ۵ کودک به شهادت می‌رسد و تخریب مراکز آموزشی و زیرساخت‌های زندگی و حتی رحم نکردن به امدادگران دیگر اقدامات صهیونیست‌هاست. مردم غزه در روز به ۵۰ کامیون اقلام زیستی نیاز دارند در حالی که فقط شاید ۱۵ کامیون وارد غزه شود.

وی در پایان خاطرنشان نمود: اکنون‌حتی غیرمسلمانان از فلسطین حمایت می‌کنند. از این رو به جاست که ما در کشورهای اسلامی هم در بعد حکومتی همه جانبه حامی غزه باشیم تا جنگ پایان یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha