کد خبر 236544
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

آشنایی با گزینه جدید نیمکت پرسپولیس

آشنایی با گزینه جدید نیمکت پرسپولیس

علاوه بر سرمربی مطرح پرتغالی، گزینه سرشناس ایتالیایی هم مد نظر مسئولان پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر انتخاب سرمربی جدید خودش است و پس از مذاکرات طولانی و بی نتیجه با برانکو، طبق گفته مسئولان باشگاه چند گزینه مطرح خارجی مد نظر سرخپوشان است که قرار است امروز یا فردا یکی از آنها به عنوان گزینه نهایی معرفی شده و سرمربی این تیم در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر باشد.

در حال حاضر رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در حال مذاکره با گزینه‌های نهایی هدایت پرسپولیس است و در کنار پسیروی پرتغالی که نامش این روزها زیاد مطرح شده، شنیده می‌شود یکی از این گزینه‌های دیگر سرخپوشان جیانی دی بیاسی، مربی ایتالیایی است.

سرمربی ۶۷ ساله ایتالیایی که در سال‌های اخیر و به تناوب زمانی گزینه هدایت یکی از تیم‌های داخلی و حتی تیم ملی ایران بوده این بار هم در سبد مذاکرات مدیرعامل پرسپولیس قرار گرفته است ولی هرگز قسمت او سفر به ایران نبوده و باید دید این بار طلسم حضورش در تهران خواهد شکست یا نه.

این چهره مطرح ایتالیایی در زمان بازیگری اش پیراهن تیم‌های ترویسو، اینترمیلان، رجینا، پسکارا، برشیا، پالرمو، ویچنزا را پوشید و در نهایت سال ۱۹۹۰ پس از حضور در باسانا ویتروس از فوتبال خداحافظی کرد و به عرصه مربیگری روی آورد.

دوران مربی گری دی بیاسی اما همیشه پر فراز و فرود بوده و به همین خاطر به نظر می‌رسد انتخاب این چهره ریسک بزرگی برای سرخپوشان محسوب می‌شود.

دی بیاسی سابقه سرمربیگری در باشگاه‌های تورینو، اودینزه، لوانته، آلاوس و ... را در کارنامه دارد. این مربی همچنین در تیم‌های ملی آلبانی و آذربایجان هم فعالیت کرده که نشستن روی نیمکت آذربایجان آخرین تجربه کار این سرمربی ایتالیایی بوده است.

تجربه بالای او و همچنین سابقه فعالیت در قاره آسیا از نقاط قوت کارنامه وی محسوب می‌شود و شکست در چند پروژه اخیری که هدایتشان را بر عهده داشته هم نقطه منفی کارنامه اوست. پیش از این تنها یک سرمربی ایتالیایی در ایران فعالیت کرده که استراماچونی، سرمربی اسبق آبی‌پوشان است که در دوران کوتاه حضورش در این تیم به محبوبیت بالایی میان هواداران استقلال رسید.

شنیده می‌شود شان دی‌بیاسی کمتر از پسیروی پرتغالی باشد ولی به هر حال یکی از گزینه‌های مد نظر سرخپوشان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha