کد خبر 236537
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

واکنش وزیر ارتباطات به گران شدن اینترنت خانگی + فیلم

واکنش وزیر ارتباطات به گران شدن اینترنت خانگی + فیلم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت خانگی گفت: افزایش تعرفه اینترنت ثابت همزمان با اینترنت همراه از ابتدای دی ماه انجام شد و چیز جدیدی نیست. 

عیسی زارع پور در گفتگو با حیات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اینترنت خانگی در پایان سال گران شد؟ گفت: این افزایش تعرفه اینترنت ثابت همان افزایش ۳۴ درصدی است که حدودا ۲ هفته پیش (۵ یا ۷ دی) اعلام و اعمال شد. بنابراین موضوع جدیدی نیست. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هیچ افزایش تعرفه جدیدی در مورد اینترنت ثابت اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: این افزایش تعرفه شامل ترافیک داخلی نیست؛ بنابراین ترافیک داخلی همچنان با نرخ قبلی محاسبه می شود.

وی با اشاره به تفاوتی که در محاسبه اینترنت داخلی لحاظ می شود، گفت: قبلا اینترنت داخلی نیم بها بود که در حال حاضر ۴۰ درصد بهای تعرفه اینترنت بین الملل است. به عنوان مثال اگر آستانه مصرف منصفانه (FUP) شما در زمان مصرف تمام شود و نیاز به گیگ اضافه داشته باشید اگر قبلا نیم بها بود این مبلغ در حال حاضر ۴۰ درصد بهاست. این موضوع مشمول اپراتورهای همراه هم می شود. 

وزیر ارتباطات در مورد اینکه این افزایش قیمت چرا اکنون در پایان سال لحاظ شده است؟ گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون یعنی ۶ سال بود که هیچ افزایش قیمتی در مورد تعرفه اینترنت نداشتیم. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha