کد خبر 236527
۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه رضوی با دانشگاه‌های پاکستان

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه رضوی با دانشگاه‌های پاکستان

رؤسای چهار دانشگاه پاکستان ضمن دیدار با رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تفاهم نامه همکاری و مشارکت در برنامه های علمی فرهنگی امضا کردند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، رؤسای چهار دانشگاه پاکستان ضمن دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، تفاهمنامه همکاری و ایجاد یک ارتباط مشارکتی در برگزاری و اجرای برنامه‌های علمی فرهنگی را امضا کردند.

در این دیدار پروفسور دکتر مختار احمد، رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان، پروفسور دکتر محمد سلیم مظهر، مدیر کل بخش ملی ترویج زبان، میراث و فرهنگ ملی دولت پاکستان به همراه دکترمحمد علم سعید، رئیس دانشگاه تعلیم و تربیت لاهور، پروفسور دکتر نصیر محمود، رئیس دانشگاه آزاد علامه اقبال اسلام‌آباد، پروفسور مهندس دکتر نیاز احمد اختر، رئیس دانشگاه قائد اعظم و پروفسور دکتر خالد محمود، رئیس دانشگاه پنجاب حضور داشتند.

مشاوران مسؤلان نامبرده و رؤسای دانشگاه ها و نماینده وزارت اموزش پاکستان هم از همراهان این هیئت پاکستانی بودند که در نشست امضای تفاهم نامه شرکت داشتند.

این تفاهم به منظور توسعه مرزهای خرد و دانش و ارتقاء سطح همکاری در زمینه های آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی و استفاده بهینه از امکانات موجود جهت دستیابی به اهداف مشترک بین دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه های پاکستان منعقد شد.

در این تفاهم نامه 9 ماده به عنوان سرفصل های تفاهم در نظر گرفته شد که در ذیل هر کدام موارد بسیاری به عنوان مصادیق همکاری در کنار تبصره های لازم درج شده است.

همکاری در زمینه‌های آموزش و پرورش، همکاری در زمینه های تحقیقاتی، همکاری در زمینه های فرهنگ و تبلیغ، همکاری در زمینه ارتباطات و امور بین‌الملل و مدت زمان و نحوه اجرای همکاری از مواد مندرج در این تفاهم‌نامه است.

مواردی همچون محدوده اجرا، قوانین مالی و عمومی و اقامتگاه های قانونی طرفین تفاهم نامه نیز در زمره مواد مورد اشاره در این قرارداد مورد تفاهم بود که با بندها و تبصره های مختلف تشریح و تبیین شده است.

در پایان این تفاهم نامه از سوی طرفین امضا و بر اجرای دقیق آن تاکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha