کد خبر 236459
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

پاشینیان:

تضمین‌های بیشتر از جمهوری آذربایجان می‌خواهیم

تضمین‌های بیشتر از جمهوری آذربایجان می‌خواهیم

نخست وزیر ارمنستان روز شنبه اظهار داشت که باکو و ایروان هیچگونه ادعای ارضی علیه هم ندارند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان روز شنبه اظهار داشت که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» پاشینیان گفت: «ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از دو جنگ خونین در آستانه توافق صلح قرار گرفته‌اند و اخیرا مقام‌های دو کشور مواضعی را در حمایت از پیشبرد مذاکرات صلح اتخاذ کردند هرچند که هنور سران باکو سیگنال‌های منفی ارسال می‌کنند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در اولین روز سال ۲۰۲۴ گفت:«رهبری ارمنستان باید از درس‌های تاریخی نتیجه‌گیری درستی بگیرد و به گونه‌ای رفتار کند که ما را خشمگین نکند.»

علی اف اظهار کرد:«در تلاش بودیم تا این موضوع را به ارمنستان بفهمانیم که هر لحظه می‌توانیم عملیات انجام دهیم.»

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ادامه داد:«به نظر من این باید درس عبرتی نه تنها برای ارمنستان، بلکه برای دیگران باشد که نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد.»

پاشینیان  در اظهارات روز شنبه همچنین تاکید کرد که این یک روند مداوم است که باید به آن نگاه کرد.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان پیشتر اشاره کرده بود که باکو به تضمین‌های محکم و تایید شده نیاز دارد که ارمنستان هیچ تلاشی برای انتقام‌جویی نخواهد کرد.

 در تحولی دیگر، یک قانونگذار ارشد ارمنستان از تجهیز نیروهای مسلح این کشور به تسلیحات ساخت روسیه خبر داد.

«گورگن ملکونیان» قانونگذار ارشد حامی دولت گفت که یک دسته از سلاح‌های روسی وارد ارمنستان شده است.

او گفت که این تسلیحات اخیراً به عنوان بخشی از توافق قبلی به ارمنستان تحویل داده شده است.

«آندرانیک کوچاریان» از دیگر قانونگذاران ارمنستان در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت، روسیه سلاح‌هایی را که ارمنستان هزینه آن را پرداخت کرده است تحویل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha