کد خبر 236449
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

تداوم تظاهرات انگلیسی‌ها در حمایت از آتش‌بس غزه

تداوم تظاهرات انگلیسی‌ها در حمایت از آتش‌بس غزه

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس برای پانزدهمین هفته متوالی، امروز (شنبه) در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، در شهرهای مختلف انگلیس تظاهرات کرده و خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه شدند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ معترضان از اقوام، ملیت‌ها و ادیان مختلف در چارچوب ابتکار موسوم به «روز ملی اقدام برای فلسطین» در خیابان‌های پایتخت و شهرهای پرجمعیت انگلیس سرازیر شده و شعارهایی را برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سردادند.

آن‌ها در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی درباره پایان اشغال‌گری و نظام آپارتاید نوشته شده بود. معترضان همچنین خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از لندن شدند.

تظاهرات روزهای شنبه‌ در انگلیس، باوجود فشارها و محدودیت‌های دولت این کشور برای سکوت حامیان فلسطین، به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است. هفته پیش خیل عظیمی از تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی در خیابان‌های مرکز لندن، مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کرده و خواستار حمایت نمایندگان مجلس از آتش‌بس فوری در غزه شدند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس آبان ماه گذشته به طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی این کشور در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه رای موافق ندادند. دولت انگلیس نیز همسو با سیاست‌های کاخ سفید مخالف توقف دائم درگیری‌ها در این باریکه است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که آتش‌بس دائمی، نیروهای مقاومت فلسطینی را جسورتر می‌کند به این شرط که حملات موشکی حماس متوقف و اسرای صهیونیستی آزاد شوند از آنچه «آتش‌بس پایدار» نامیده، اعلام حمایت کرده است.

وی با این حال از سوی افکار عمومی و به ویژه نمایندگان ارشد حزب حاکم این کشور تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا با اصلاح موضع لندن نسبت به تحولات فلسطین، از برقراری آتش‌بس در غزه و کمک به پایان بحران انسانی در این باریکه حمایت کند.

آمارها نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مردم انگلیس مخالف جنایات رژیم صهیونیستی و حامی آتش‌بس در غزه هستند. تحقیقات موسسه نظرسنجی یوگاو حاکی است ۳۳ درصد مردم انگلیس معتقدند که دولت لندن باید از نفوذ خود برای توقف جنگ در غزه استفاده و خواستار برقراری فوری آتش‌بس در این باریکه شود. ۲۴ درصد دیگر هم بر این باورند که دولت باید خواستار توقف موقت درگیری‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۲۴ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند. در این قطعنامه که یک تغییر چشمگیر در موضع قانون‌گذاران اروپایی به شمار می‌رود، بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه تاکید شده است.

بر اساس برنامه اعلام شده، وضعیت جنگ و بحران انسانی در غزه یکی از دستور کارهای نشست آتی شورای وزیران اتحادیه اروپا خواهد بود که پس فردا (دوشنبه) با حضور وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای عربی و همچنین رژیم صهیونیستی در بروکسل برگزار خواهد شد.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چندی پیش در یادداشتی تصریح کرد که توقف جنگ در غزه، حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha