کد خبر 236439
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

«حیات» گزارش می دهد؛

قیمت های عجیب خودروهای وارداتی در دیوار/ دلیل عرضه قطره چکانی اعلام شد

قیمت های عجیب خودروهای وارداتی در دیوار/ دلیل عرضه قطره چکانی اعلام شد

فاصله قیمت خودروهای وارداتی تا بازار در حالی اختلاف زیادی دارد که رئیس سازمان توسعه تجارت، عرضه قطره چکانی این خودروها را تاخیر در شماره گذاری اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی در دیوار نشان می دهد هنوز اختلاف قیمتی این خودروها تا بازار چشمگیر است. آنچه مشخص است اینکه آزادسازی واردات خودروهای وارداتی هنوز نتوانسته قیمت لاکچری ها را در بازار کاهش دهد. 

بررسی های «حیات» از بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد که این خودروها با اختلاف قیمتی بسیار زیاد نسبت به قیمت نمایندگی‌ در بازار خرید و فروش می‌شوند؛ به طوری که در بیشتر موارد بهای این محصولات در بازار تا دو برابر قیمت اعلامی در سامانه یکپارچه است.

دلالان دست بالا گرفته اند!

قیمت های نجومی این خودروها در بازار نشان دهنده حضور پر و پا قرص دلالان در این بازار است؛ به طوری که بررسی قیمت ۱۰ خودروی خارجی مختلف در بازار حاکی از آن است که این محصولات با میانگین اختلاف قیمت دو میلیارد تومانی بین قیمت نمایندگی و بازار خرید و فروش می‌شوند. اما سوال اینجاست که مگر قرار نبود سرعت واردات خودرو افزایش یابد تا التهاب قیمتی بازار خودرو از بین برود؟ 

نگاهی به آمار واردات خودرو

طبق آمار، بیش از ۸ هزار خودرو تاکنون وارد بنادر  شده که تقریبا نیمی از این خودروها ترخیص شده؛ اما نکته‌ای جالب، آمار کم خودروهای تحویلی به مردم است؛ به طوری که طبق آمار، کمتر از ۱۰۰ دستگاه خودرو به خریداران تحویل شده است.

آمار ثبت سفارش خودروهای وارداتی 

براساس آمار، تعداد خودروی ثبت سفارش شده  تا ۱۲ دی‌ماه امسال ۹۳ هزار و ۳۴۳ عدد بوده و تعداد خودروهای وارداتی ۹ هزار و ۱۷۶ عدد؛ تعداد خودروهای در حال حمل ۱۰ هزار و ۱۷۶ عدد و تعداد خودروهای عرضه شده به افراد ثبت نامی ۸ هزار و ۲۲۰ عدد و تعداد خودروهای پلاک شده حدود ۴ هزار عدد است؛ درحالی که کل افراد ثبت نام شده و حائز شرایط ۳۳ هزار و ۵۳۸ نفر و افراد منصرف شده ۳ هزار و ۵۰۵ نفر و افراد مانده در صف ۳۰ هزار و ۴۳۳ نفر و افراد تعیین تکلیف شده ۷ هزار و ۱۲۱ نفر هستند.

دلیل تاخیر در تحویل لاکچری ها مشخص شد

رئیس سازمان توسعه تجارت دلیل تاخیر در تحویل وارداتی ها را اعلام کرد. مهدی ضیغمی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده اعلام می‌کنند که خودروها در روند شماره‌گذاری هستند، ادامه داد: شرکت‌های واردکننده خودرو می‌گویند فرایند شماره گذاری، زمان‌بر است.

وی اشاره کرد: شرکت‌ها می‌گویند پلیس راهور در اظهارنامه‌ها فرایند را زمان‌بر می‌کند. بنابراین دلیل طولانی شدن عرضه خودروها را باید از پلیس راهور جویا شد که آیا این موضوعات صحت دارد یا اینکه شرکت‌ها از این زمان‌بر بودن استفاده می‌کنند تا ریال بیشتری دستشان بماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha